Logistika, E-commerce, Vzdělávání

Otestovali přes 200 e-shopů. Co zjistili o jejich logistice?

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
03/05/2024
Otestovali přes 200 e-shopů. Co zjistili o jejich logistice?

Kde se nachází aktuální standard v nakupování na českých e-shopech? Tak přesně o tom je Velký test logistiky, který jsme ve spolupráci s partnery z Shopsys a Retino zorganizovali na 200+ středních a velkých e-commerce hráčích na českém trhu.

Zajímají vás jejich silné a slabé stránky? Hledáte kvalitní materiál pro vlastní benchmark? Nebo jste jen zvědaví, s čím se během nakupování můžete setkat?

Poslechněte si rozhovor s naším CMO Tomášem Kohútem, který vás v rozhovoru na portálu Mladý Podnikatel provede 3 základními testovanými oblastmi – nákupní košík, logistika a vratky. Čeká na vás ochutnávka z 80+ měřených metrik i užitečné tipy – třeba pro vaše vlastní podnikání.

  • Respondenti: Tomáš Kohút
  • Datum: 2. 5. 2024
  • Délka: 46:09 min
  • Odkaz: zde

Úryvek z videa

„Proces vrácení zboží bývá pro zákazníka noční můra. Je to šílená, papírová, administrativní dokumentace, a to i v dnešní době, kdy je možné mít na e-shopu implementovaný vratkový widget. Spousta e-shopů stále funguje stylem „tužka – papír“, zákazníci si musí tisknout vratkové formuláře, ručně opisují své iniciály, číslo bankovního účtu, produkt a jeho EAN kód, což je zbytečný krok navíc, protože řada těchto informací je již s původní objednávkou evidována. Za sebe bych proces vrácení zboží pojmenoval jedním slovem – mazec.“

Motto videa

„Fulfillment nebrání customizaci zásilek.“

Například na jaké otázky Tomáš odpovídá?

  • Co je to Velký test logistiky?
  • Jak probíhá Velký test logistiky v praxi?
  • Proč jsme testovali zrovna v předvánoční špičce, proč zrovna 200 e-shopů?
  • Co nás nejvíce zaujalo z testování nákupních košíků?
  • Na co jsme přišli při testování uživatelské přívětivosti (UX)?
  • Na co jsme přišli v rámci logistické části?
  • Jak se e-shopy staví k personalizaci a customizaci?
  • Řeší e-shopy téma ekologie?
  • Co jsme zjišťovali z hlediska vratek?
  • Jak často nabízí e-shopy prodlouženou lhůtu pro vrácení zboží?
  • Jak probíhá proces vrácení zboží v praxi?
  • Co jsme zjistili při refundaci zboží?
  • Co si o nás testované e-shopy myslí?
  • Co si z výsledků z Velkého testu logistiky odnést?

PŘEHRÁT VIDEO ZDE