LOGISTIKA

9 signálů, kdy začít outsourcovat logistiku (1/2)

15.04.2019

Na otázku, zda outsourcovat logistiku neexistuje jednoznačná odpověď. Svěření logistiky externímu partnerovi určitě není vhodné pro každý e-shop. Důležité je si reálně spočítat, zda se vám varianta outsourcingu vyplatí. To ovšem platí i při in-house řešení logistiky. Pokud se dostanete do stádia, kdy je vhodné buď rozšířit stávající logistiku nebo ji začít outsourcovat, měli byste si tyto dvě varianty porovnat. Jak poznáte, že se v takovém stádiu nachází váš e-shop? Přinášíme vám 9 signálů, které vám napoví v konečném rozhodování.

1. STAROST O LOGISTIKU JSOU PŘEKÁŽKOU PRO VÁŠ RŮST

Proč jste se rozhodl pro provozování e-shopu? Odhadujeme, že logistika není ten hlavní důvod. Je ale důležitou součástí vašeho podnikání. Určitě existuje řada prodejních, marketingových nebo vývojových dovedností, ve kterých vynikáte, ale kterým se, z důvodu starosti o logistiku, nemůžete věnovat naplno. Nebo naopak, logistice se věnujete tak „na půl“, což není trvale udržitelné. Obzvlášť za předpokladu, že se objem objednávek bude zvyšovat. Oba tyto scénáře brzdí potenciální růst vašeho podnikání.

2. VAŠE NÁKLADY NA LOGISTIKU STÁLE ROSTOU

Spousta e-shopů se snaží řídit své podnikání zcela izolovaně. Na jednu stranu to přináší výhodu – máte absolutní přehled a kontrolu. Je to ale konkurenční výhoda? Kvalitně vykonávaná logistika vyžaduje vysoké investice. Vezměte v potaz všechny logistické náklady (viz náš e-book ) a spočítejte si cenu za doručení jedné zásilky. Je to pro vás, po porovnání s cenami fulfillmentového odborníka, finančně výhodné? Nehledě na čas a energii, který jste vynaložili, abyste se dostali do aktuálního stavu. Outsourcing logistiky 3PL odborníkovi může být, včetně všech svých výhod, rozhodujícím faktorem mezi stagnací a růstem vašeho podnikání.

3. ZBYTEČNĚ PŘEPLÁCÍTE ZA DOPRAVU

Cena za dopravu je, zejména pro malé a střední e-shopy, vysoká. Samotný e-shop nemá potřebné postavení a dostatečnou sílu na to, aby si u dopravce vyjednal výhodnější sazbu. Vše se odvíjí od objemu zásilek. Poskytovatel fulfillmentu kumuluje zásilky svých klientů, čímž získává přístup k výrazně nižším cenám. A právě těchto cen můžete využívat také vy. Mimo jiné máte možnost výběru mezi několika předními dopravci, se kterými je logistický partner smluvně vázán. Využijte také partnerova systémového propojení s dopravci nebo stanovených každodenních svozů.

4. LOGISTIKA MŮŽE POŠKODIT VAŠI ZNAČKU

Podle výzkumu společnosti MetaPack by 38 % zákazníků znovu nenakoupilo u e-shopu, kdyby mělo negativní  zkušenost s doručením své zásilky. A právě opakované nákupy v mnoha případech tvoří zisk společnosti. Dalším důvodem může být chybné vychystaní objednávky. Počet chyb narůstá v případě, kdy nabízíte, v rámci svého produktového portfolia, více SKU a nevlastníte spolehlivý software pro řízení zásob. Ani fulfillmentový partner není 100% bezchybný. Nicméně zodpovědnější poskytovatelé mají implementovány systémy a procesy, které minimalizují chyby ve vychystání, zabalení a zaslání produktů.

Autor: Tomáš Kohút

Sdílejte článek

Mohlo by se Vám líbit