LOGISTIKA

Jak správně spočítat intralogistické náklady vašeho businessu?

18.03.2019

E-commerce trh roste meziročně až dvouciferně, což přináší stále nové nároky na kvalitu logistiky. Nejedná se ale pouze o logistiku externí, ale také o interní, tzv. intralogistiku. Jen malé množství tuzemských e-shopů využívá 3PL společnost pro fulfillment, který je populární především v USA a u našich západních sousedů.

Rozhodování o tom, zda vybudujete vlastní logistiku nebo se vydáte cestou outsourcingu třetí straně (tzv. 3PL*) je komplexní proces, při kterém byste měli zohlednit spoustu faktorů. Na co se tedy zaměřit, než uděláte konečné rozhodnutí? Stejně jako u většiny rozhodovacích procesů je nutné nejprve dobře zanalyzovat současný stav a do detailu znát všechny procesy spojené s logistikou. Měli byste být schopni odpovědět na následující otázky:           

  • Znáte své náklady na intralogistiku?           
  • Dokážete přesně říct, kolik vás stojí vychystání jedné zásilky?           
  • Dokážete do těchto nákladů započíst jednorázové investice jako je vybavení skladu nebo pořízení skladovacího systému?           
  • Dokážete ocenit čas svůj, čas svých řídících a ostatních pracovníků nejen v logistice?

Může se zdát, že odpověď na tyto otázky je základem toho, abyste vůbec mohli své podnikání provozovat. Z praxe ale víme, že v nemalém množství případů firmy zapomínají započítat až 60 % opravdu vzniklých nákladů do intralogistiky. Pak vznikají problémy, které nemusí být na první pohled odhaleny. Projeví se naopak až ve chvíli, kdy váš business poroste.

Proces výpočtu se skládá z několika fází, které jsme pro vás podrobně sepsali v našem e-booku. Díky němu budete vědět, na které náklady nesmíte zapomínat a co je důležité zohlednit při stanovování svých intralogistických nákladů.

Autor: Tomáš Kohút

Sdílejte článek

Mohlo by se Vám líbit