Blog

Získejte přehled o nejnovějším dění v oblasti
e-commerce a logistiky.

Logistika v praxi 2021: Ohlédnutí [video]

30. 9. – 1. 10. 2021

Na přelomu září a října se uskutečnil 3. ročník dvoudenní logistické akce s názvem Logistika v praxi 2021, pořádaný naším partnerem společností BITO Skladovací technika CZ s.r.o. Čtvrteční konferenční část byla zaměřena na nejrůznější logistická řešení pro e-commerce, v pátek měli účastníci možnost navštívit naše distribuční centrum v Mošnově. Akce byla určena jak pro logistické manažery, tak i majitele středních a velkých e-shopů.

KONFERENCE

Během konference, která se konala v ostravském Best Western hotelu Vista, vystoupilo 11 předních českých logistických odborníků na e-commerce. Posluchači se tak měli, během půlhodinových prezentačních bloků, možnost detailněji seznámit s logistickými odvětvími automatizace, robotizace, skladovacího vybavení, outsourcingu fulfillment služeb, skladového software (WMS) nebo financování.

Během konference vystoupil také náš CLO Max Kovář s prezentací „Outsourcing logistiky: Co, kdy a proč?“, na jehož slova poté navázal také náš host Tomáš Funk, Automation & Solution Designer Director, ShipMonk & Funk Engineering s.r.o.

Závěr dne byl zakončen společnou večeří a networkingem nad (nejen) nově nabytými logistickými poznatky.

NÁVŠTĚVA DISTRIBUČNÍHO CENTRA SKLADON

Druhý den akce byl věnován praktickým ukázkám, které vycházely z teorie předešlého dne. Během dopoledne proběhla komentovaná prohlídka našeho fulfillmentového centra, při níž měli návštěvníci možnost nahlédnout do skladových prostor, poznat intralogistické procesy nebo práci s WMS. K dispozici byli také jednotliví team leadeři, připraveni názorně demonstrovat práci na konkrétních pracovištích nebo odpovídat na detailnější dotazy.

Na své si přišli také zájemci o robotiku, po celý průběh pátečního programu byly v činnosti autonomní čistící stroje společnost KVADOS a.s. – dalšího partnera akce.

Na závěr děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na další události podobného charakteru. Video z akce nabízíme pod následujícím odkazem.

PŘEHRÁT VIDEO ZDE

alt


Projektové řízení: Jak ho implementovat do firmy? [video]

V dnešním videu Jiří Rostecký vyzpovídal Rudolfa Malého, ALog., se kterým máme tu čest spolupracovat již od roku 2019. S Rudolfem nás propojilo Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), které pomáhá v podnikatelských aktivitách firmám z regionu.

Rudolf je členem Komory logistických auditorů a viceprezidentem pro vzdělávání v Logistické akademii. Logistice se profesně věnuje už 30 let a během této doby zastával vedoucí pozice například ve společnostech Kofola ČeskoSlovensko a.s. nebo PST CLC, a.s. – člena japonské logistické skupiny Mitsui. Dlouholeté praktické zkušenosti z logistických provozů dnes využívá jako nezávislý expert a lektor, například v oblasti projektového řízení.

Ve Skladonu jsme se, z důvodu rapidního růstu, koncem minulého roku rozhodli pro implementaci projektového managementu. A při této příležitosti jsme využili navázaného partnerství a oslovili právě Rudolfa. O tom, jak u nás probíhal proces zavádění, kam jsme se posunuli a co si od tohoto kroku slibujeme, je obsah posledního rozhovoru na portále MladýPodnikatel.cz.

  • Respondent: Rudolf Malý, ALog.
  • Datum: 5.10.2021
  • Délka: 47:13 min
  • Odkaz: zde

ÚRYVEK Z VIDEA

„Moje zkušenost je taková, že si mladá generace, se kterou jsem dodnes navazoval profesní spolupráci, uvědomuje důležitost projektového řízení. Pokud chce firma pracovat rychle, potřebuje systém. Pokud do svého fungování nezavede systém, bude jednat punkovým stylem. Punkový styl může fungovat třeba ve skladu, který má desítky, maximálně stovky m². Ale v momentě, kdy se firma začne pohybovat v prostorech o desítkách tisíc m², punk už nemá prostor.“

MOTTO VIDEA

„Role permanentního hasiče je drahá záležitost, obzvlášť v logistice.“

HYPOTÉZA

„Pro projektového manažera je možná větším úkolem řídit emoce než projekty.“


NA JAKÉ OTÁZKY RUDOLF ODPOVÍDÁ?

  • Kolika projektů, jako je Skladon, se Rudolf během své 30leté praxe účastnil?
  • Mění se v čase potřeby firem? Zrychluje se business?
  • Jak je možné skloubit metodiku projektového řízení s rychlostí?
  • Na čem se Rudolf ve Skladonu již podílel / podílí?
  • Kdy se na projekty vyplatí pronajmout služby profesionála?
  • Jak funguje projektové řízení nastavené ve Skladonu?
  • Jak řídit ega členů vrcholného managementu, aby neškodila?
  • Jak otevřít prostor pro angažovanost vlastních zaměstnanců?
  • Co si zaměstnanci myslí o vedení firem?
  • Kde ve firmě vznikají nápady?
  • Co je pracovní náplní Project Manager Officera (PMO)?
  • Jak se má CEO podílet na projektovém řízení?
  • Kdy by měla firma začít s implementací projektového řízení?
  • Co čeká Skladon dál z hlediska projektového řízení?  

PŘEHRÁT VIDEO ZDE

alt


Logistika e-shopu: Jak zlepšit zákaznickou zkušenost

Rychlost + přesnost + transparentnost + cena = základní logistický vzorec zákaznické zkušenosti

Spoustu e-shopů se při své snaze o růst primárně soustředí na neustálé získávání nových klientů. Nicméně neméně důležité je zaměření na zákaznickou zkušenost spojenou s dopravou a doručením zboží těm stávajícím. Příkladem může být fakt, že by na e-shopu společnosti Lidl opětovně nakoupilo 9 z 10 zákazníků.

Jak naplnit, popř. překonat očekávání vašich zákazníků? Proč se zaměřit na procesy, které ovlivňují finální doručení zboží? Jak zdokonalovat svůj fulfillment?

CO JE TO ZÁKAZNICKÁ ZKUŠENOST?

Pod pojmem zákaznická zkušenost si představte veškerou interakci zákazníka se společností, popř. značkou, v našem případě online nakupujícího s e-shopem. Ovlivňují ji emoce, praktické zkušenosti, postřehy nebo záměry, které e-shop vysílá napříč všemi svými kanály.

DORUČENÍ ZBOŽÍ A ZÁKAZNICKÉ OČEKÁVÁNÍ

Dnešní zákazník požaduje u svých objednávek vysoký standard na cenu dopravy i rychlost doručení. V ČR je již zažité doručení do druhého dne, tedy v režimu D+1. Ten u nás nastavili největší online hráči jako Alza nebo Mall, ve světě pak marketplaces typu Amazon nebo eBay. I z tohoto pohledu nebyla kvalita v logistice nikdy důležitější.

Nároky na logistiku demonstrují následující čísla:

  • 43 % zákazníků ukončuje svůj nákup z důvodu vysoké ceny za dopravu
  • 73 % zákazníků tvrdí, že je doprava zdarma nejdůležitějším faktorem při placení
  • 83 % nakupujících očekává pravidelně aktualizované informace o svých objednávkách

Vzhledem k tomu, jak jsou tyto standardy „zakódovány“ v nákupním chování zákazníků, jsou právě rozšířené možnosti a transparentnost v doručování zboží častým marketingovým lákadlem větších e-shopů. Což v konečném důsledku výrazně ovlivňuje i zákazníkovu loajalitu ke značce.

KVALITA KOMPLETNÍHO FULFILLMENTU

Doprava tak má neoddiskutovatelný vliv jak na vaši konkurenceschopnost, tak i na konverzní poměr nebo celoživotní hodnotu zákazníka (CLV). Právě proto je znakem dnešních rychle rostoucích e-shopů široké portfolio a nízké ceny dopravců nebo nabízení možnosti dopravy zdarma.

Zákaznická zkušenost se ovšem nerovná pouze dopravě. Předpokladem rychlého doručení je také kvalita logistických procesů uvnitř vašeho skladu. Pokud máte za cíl dodržet výše zmíněný standard, je potřeba se zaměřit také na efektivní zpracování, vychystávání nebo balení přijatých objednávek.

10 ZPŮSOBŮ, JAK V LOGISTICE ZLEPŠOVAT ZÁKAZNICKOU ZKUŠENOST

Proto je potřeba neustále hledat způsoby, jak zdokonalovat svůj fulfillment. Podpoříte tak u zákazníků radost z nakupování a zvýšíte pravděpodobnost jejich budoucího návratu. Níže nabízíme našich 10 logistických tipů.

1. Zaměřte se na přesnost v odbavování objednávek

Radost z rychle doručené zásilky může negativně ovlivnit její chybný obsah. Chybovost v odbavování objednávek je možné primárně snížit dvěma způsoby:

Čím vyšší bude poptávka po vašich produktech, tím obtížnější bude si udržet vysokou úroveň v přesnosti odbavování. Minimální hladinu byste měli držet v rozmezí 96 – 98 %, v případě poklesu nastává pravý čas pro předání logistiky odbornému partnerovi.

Během prvního kvartálu 2021 jsme se dostali na hladinu přesnosti 99,91 %. Zmíněných 0,09 % je zapříčiněno absencí EAN kódů na produktech, chybným označením produktů z výroby nebo jiným lidským faktorem,“ Lukáš Střalka, Warehouse Manager Skladon.

Od ledna 2020 si neevidujeme chybovost ve vychystávání objednávek. Vzhledem k nízkému procentu vnímáme evidenci jako časově neefektivní. Jsme nastaveni tak, že pokud dojde k výrazné chybě, komunikujeme vzniklou situaci napřímo se svým Key Account Managerem,“ Simona Malanová, Process Manager Skinners.

2. Nabízejte více způsobů dopravy

První chybou je, pokud svým zákazníkům nabízíte pouze jeden způsob dopravy. Riskujete tím, že zákazníkovi nebudou vyhovovat podmínky daného dopravce, ať už v souvislosti s jeho rychlostí, způsobem komunikace nebo časovou flexibilitou.

Proto je vhodné spolupracovat s více tuzemskými dopravci, pro zahraničí mít k dispozici jak ekonomičtější pozemní dopravu, tak i rychlejší leteckou variantu. Za zmínku stojí také spolupráce s lokálními kurýry na cílových trzích.

Ve Skladonu spolupracujeme s více než 20 globálními i lokálními dopravci. Našim klientům tak umožňujeme doručení jejich zboží téměř kamkoli na světě.

Se Skladonem jsme schopni doručit své zboží do více než 90 zemí světa. Jsme si jisti, že v případě potřeby za nás vyřeší i specifické importní podmínky do nových destinací,“ Michaela Matějková, COO Skinners.

3. Dodržujte dodací lhůty

Dopravní podmínky nastavte podle svých kapacit. Buďte plně transparentní ohledně termínů doručení. Pokud z nějakého důvodu dojde k časové prodlevě, ihned svého zákazníka o vzniklé situaci informujte. Zákazník vždy ocení včasnou a přímou komunikaci z vaší strany.

Ve Skladonu máme nastaveny pozdější časy svozů, díky čehož jsme schopni v rámci ČR garantovat doručení do druhého dne u objednávek obdržených do 12:00.

4. Sdílejte aktuální stavy zásilek

Jedná se o jednu z hlavních priorit v e-commerce, dnešní zákazník očekává snadno dostupné a přesné informace o své objednávce.

Nastavte automatické odesílání notifikací příjemcům s jejich trackovacími informacemi. Odlehčíte tak svým kolegům na zákaznickém servisu, kteří se mohou, místo odpovědí na stavy objednávek, věnovat naléhavějším případům.

Transparentní komunikací posilujete vztahy se svými zákazníky.

5. Zaujměte komunikací

Jak je uvedeno výše, se zákazníky komunikujte i po dokončení nákupu. Proč pro tento účel nezvolit personalizovanou nebo zábavnou formu?

Získejte si je animacemi, slevami nebo dalšími nečekanými bonusy, které zákazníka potěší a zvýší pravděpodobnost jeho budoucích nákupů. Nebojte se například experimentovat v e-mailech informujících o potvrzení objednávky, aktuálním stavu zásilky, dopravních detailech atd. Snažte se však udržet komunikaci stále přehlednou.

6. Překvapujte své zákazníky při rozbalování 

Snažte se svého zákazníka překvapit v momentě rozbalování zásilky. Ať už netradičním obalem, výplní, lepící páskou, vouchery, slevovými kartičkami, drobnými dárky nebo dalšími pozornostmi.

Zvyšujete tím zákazníkovu loajalitu ke značce, popř. povědomí, kdy existuje vyšší šance veřejného sdílení zážitku z rozbalování, například na sociálních sítích.

Ve Skladonu si při onboardingu s každým klientem nastavujeme konkrétní postupy balení podle jeho specifických požadavků. Klientovi nabízíme možnost volby mezi používáním vlastního nebo našeho obalového materiálu, který jsme schopni zajistit cenově výhodněji. Používání brandových pásek, vkládání příbalového materiálu nebo jiných doplňků je u nás také samozřejmostí,“ Rostislav Matějka, Logistics Engineer Skladon.

7. Přemýšlejte ekologicky

Plastům postupně dochází dech. Zákazníky stále více zajímá ekologický dopad online prodejců. V nedávném výzkumu společnosti IBM to potvrdilo téměř 70 % z respondentů.

Přejděte na ekologické varianty obalových materiálů, které jsou recyklovatelné a udržitelné pro naši planetu.

8. Zjednodušte reverzní logistiku

Vratky a reklamace jsou nevyhnutelnou součástí ve fungování každého e-shopu. Obecně je na ně nahlíženo negativně, nicméně podle výzkumu společnosti Invesp je až 92 % zákazníků ochotno u e-shopu opětovně nakoupit, pokud byl pro ně proces vrácení zboží z předešlé objednávky snadný.

Ve svých podmínkách proto jasně uvádějte, jak zahájit proces vrácení zboží, jak a kam zboží odeslat zpátky na váš sklad, jaká je dodací lhůta pro vrácení, jaký je postup při výměně položek z objednávky, při vrácení peněz nebo kreditů pro nový nákup aj.

Dále přizpůsobte své webové rozhraní tak, aby byly instrukce k vrácení zboží snadno dohledatelné a vyřízení po zákazníkovi vyžadovalo pouze pár kliků. Popřípadě doporučujeme vkládat přímo do zásilek vytištěný vratkový formulář s návodem pro jeho vyplnění. Zákazníci se tak u vás budou při dalším nákupu cítit komfortněji.

9. Žádejte své zákazníky o zpětnou vazbu

S cílem neustálého zlepšování své zákaznické zkušenosti doporučujeme zasílat zákazníkům dotazníky spokojenosti. Tyto e-maily si nastavte automaticky a v návaznosti na doručení zásilky. 

Získáte tak vodítko, na které oblasti svého fulfillmentu, resp. dodavatelského řetězce se zaměřit. Dále doporučujeme sledovat a reagovat na vaše online recenze, zejména na ty negativní. Nikdy není pozdě na zlepšení zákazníkovy zkušenosti.

10. Zvažte zasílání předplatného

Model předplatného nabízí svým předplatitelům automatické odesílání objednávek v předem stanovených intervalech – měsíčně, kvartálně, ročně aj.

Často funguje na principu „zaregistruj se a ušetři“, kdy je zákazníkovi bezstarostně doručeno zboží ve slevě, zatímco e-shop v příjmech získává svůj měsíční základ.

PŘEKVAPTE SVÉ ZÁKAZNÍKY SPOLUPRACÍ S FULFILLMENT ODBORNÍKEM

Zavedení výše uvedených doporučení vyžaduje spoustu času a peněz. Opravdu je logistika oblastí, které se chcete věnovat? Přenechejte tyto starosti na fulfillment odborníkovi. Díky naší infrastruktuře, technologiím, vybavení, zkušenostem a proklientskému přístupu dosáhnete na lepší skóre rychleji a bez vyšších investic.

Hledáte způsob, jak zrychlit a zpřesnit proces odbavování objednávek? Jsme tu pro vás! Příkladem může být naše případová studie o spolupráci se společností nanoSPACE, kdy jsme pomohli zvýšit zákaznické hodnocení na portále Heureka.cz z 53 na 99 % během jediného měsíce.

S námi se o logistiku nestaráte a šetříte čas pro další růst vašeho podnikání. Pokud si přejete rozšířit své znalosti na téma zákaznické zkušenosti, doporučujeme tento rozhovor s naším CBO Patrikem Babincem na portále MladýPodnikatel.cz, jedničce ve vzdělávání podnikatelů v Česku.

Pozvánka na akci: Logistika v praxi 2021

Kdy a kde:

  • 30. 9. – Best Western hotel Vista, Ostrava
  • 1. 10. – Distribuční centrum Skladon, Mošnov

Cena:

  • Účast na akci je zdarma
  • Účastníci si platí pouze ubytování

Zaměření:

  • E-commerce logistika

Již za pár dní vypukne 3. ročník logistické akce s názvem Logistika v praxi. Konferenční den se odehraje v ostravském Best Western hotel Vista, na kterém vystoupí široká plejáda logistických odborníků. Následující den proběhne praktická exkurze v našem distribučním centru.

alt


KONFERENCE (30. 9., BEST WESTERN HOTEL VISTA, OSTRAVA)

Program konference je zaměřený na svět e-commerce logistiky, své zkušenosti a případové studie bude postupně prezentovat 11 předních logistických odborníků. Těšit se můžete na know-how například z těchto oblastí:

Automatizace a robotizace

  • Automatizace a robotizace – budoucnost intralogistiky … Dnes příležitost, zítra nutnost (Miroslav Hampel, KVADOS a.s.)

Vybavení skladu a skladový software

Fulfillment služby

  • Outsourcing logistiky: Co, kdy a proč? (Max Kovář, Skladon)
  • Proč, kdy a jak (ne)automatizovat skladové procesy, a jak škálovat business (Tomáš Funk, ShipMonk & Funk Engineering s.r.o.)
alt


Po konferenci je naplánována večerní diskuze, během které máte možnost, za společnosti dobrého jídla a pití, navázat kontakt s řečníky a konzultovat s nimi konkrétní detaily z vaší praxe nebo další případné dotazy. Ve zkratce to bude den nabitý cennými informacemi, jak si zajistit dobře fungující logistiku svého e-shopu.

EXKURZE (1. 10., DC SKLADON, MOŠNOV)

Během exkurze v našem distribučním centru bude v praxi představeno portfolio služeb a intralogistické fungování odborníka na fulfillment. Kromě samotné prohlídky skladových prostor se mohou návštěvníci inspirovat nastavenými logistickými procesy, jako je skladování, vychystávání, balení a další. Součástí exkurze bude také demonstrace autonomních čistících robotů společnosti KVADOS a.s.

Bližší informace o akci, kompletní program, včetně registračního formuláře, naleznete na www.logistikavpraxi.cz. Registrace je možná do středy 29. 9. 2021 nebo do vyčerpání kapacity.

Řízení rychle rostoucí firmy [video]

Za fungování firmy je primárně zodpovědný její ředitel. Do jeho kompetence spadá, mimo jiné, také personální budování a následné řízení top managerů. Tím spíše v momentě, kdy firma každoročně násobně roste. Jak k této roli přistupuje náš CEO Konstantin Margaretis?

Poslechněte si další díl z naší série na portále MladýPodnikatel.cz. Z rozhovoru se například dozvíte, jak shánět zkušené managery a přistupovat k budování kvalitního managementu, jak na řízení jednotlivých oddělení nebo jakým způsobem dosáhnout celofiremního sjednocení směrem ke společné firemní vizi.

Získejte základy o projektovém řízení, udělejte si obrázek o tom, jak jeho zavádění probíhalo ve Skladonu. Eliminujte chyby vznikající špatným řízením projektů. Pusťte si zde naše video, tentokrát na téma „Řízení rychle rostoucí firmy“.

  • Respondent: Konstantin Margaretis 
  • Datum: 14.9.2021
  • Délka: 37:40 min
  • Odkaz: zde

ÚRYVEK Z VIDEA

„Řízení firmy mám osobně rozdělené do dvou částí. První oblastí je klasické provozní řízení, to znamená neustálé vykonávání a kontrolování jednotlivých aktivit. Toto řízení je o delegování své moci na kompetentní lidi, je to přesně ten důvod, proč se zakládá top management a existují jednotlivá oddělení. Druhou částí je rozvoj a inovace. Každá firma se potřebuje posouvat, zlepšovat svůj produkt a procesy. A čím je firma větší, tím je proces zavádění změn komplexnější. Proto jsme ve Skladonu aktuálně v procesu implementace projektového řízení.“

MOTTO VIDEA

„Budování managementu je jako kolektivní sport. Sestava skvělých individualit, která nefunguje jako tým, na skvělé výsledky nedosáhne.“

NA JAKÉ OTÁZKY KONSTANTIN ODPOVÍDÁ?

  • Jaká je pozice CEO u firmy, která každý rok násobně roste? (0:47)
  • Jak se Konstantin cítí v dynamicky se měnící pozici CEO? (1:55)
  • Jak ve Skladonu dopadlo budování managementu? (3:07)
  • Jak ve vlastní firmě vybudovat co nejkvalitnější management? (4:43)
  • Jak sjednotit dílčí strategie jednotlivých oddělení k dosahování firemní vize? (6:16)
  • Jsou ve Skladonu nastaveny závazná procesní pravidla a postupy? (8:07)
  • Jak najít zkušené managery a zaměstnance? (9:18)
  • Jaké jsou motivace u zkušených C-level managerů pro práci ve Skladonu? (10:52)
  • Jak se řídí veškeré dění (lidé, projekty atp.) v rychle rostoucí firmě? (14:04)
  • Co si představit pod „bolestmi“ projektového řízení? (17:29)
  • Jak dlouho trvá proces zavádění projektového řízení? (26:55)
  • Jaké zdroje Konstantin doporučuje pro teoretické základy k projektovému řízení? (27:30)
  • Nejsou formální věci projektového řízení, jako je například dokumentace, důvodem úniku zkušených zaměstnanců z korporátů? (30:52)
  • Jak najít externího konzultanta pro zavádění projektového řízení? (32:25)
  • Co Skladon čeká v budoucnosti v souvislosti s dalším růstem? (34:30)

PŘEHRÁT VIDEO ZDE

alt


Jak vybrat ideálního partnera pro fulfillment [dotazník]

Už jste se rozhodli, že logistiku, tak důležitou část vašeho podnikání, přenecháte externímu fulfillment odborníkovi? Nicméně se nacházíte v nové situaci a narážíte na otázku… „Podle čeho jej ale vybrat? Co vše by měl splňovat k tomu, aby byl tou nejlepší variantou k mému typu podnikání?“ Nebo si jen chcete být jisti, že jsou vámi zamýšlené otázky relevantní a kompletní?

Tak právě pro vás jsme připravili dotazník s názvem „Jak vybrat ideálního partnera pro fulfillment“. Materiál obsahuje 50+ otázek, na které se ptát poskytovatele fulfillment služeb ještě před samotným navázáním vzájemné spolupráce. Porovnejte možnosti jednotlivých kandidátů a buďte si jisti vaším finálním rozhodnutím.

INSTRUKCE K POUŽITÍ

Dotazník je koncipován do 3 logistických oblastí – spolehlivost, bezpečnost a rychlost. Oblastí, které jsou pro vaši konkurenceschopnost, a v konečném důsledku, i úspěšnost vašeho podnikání tak důležité.

Jednotlivé otázky jsou pokladány tak, aby na ně bylo možné odpovědět ANO / NE. Jsou kladeny z vašeho pohledu, tedy pohledu e-shopu k potenciálnímu logistickému partnerovi. Na konci dotazníku získáte výsledek o vhodnosti dotazované protistrany. Porovnáním výsledků více logistických adeptů zjistíte, který nejvíce odpovídá vašim logisticky specifickým potřebám.

UKÁZKA OTÁZEK Z DOTAZNÍKU

  • Jste schopni navýšit skladovou kapacitu v případě mého růstu?
  • Je s vámi možné sjednat závaznou garanci poskytovaných služeb, tzv. SLA (Service Level Agreement)?
  • Přizpůsobujete se (ne)čekaným vrcholům sezóny tak, abyste zajistili smluvně dohodnuté odbavování objednávek?
  • Nabízíte nadstandardní služby, jako je např. kompletace, finalizace, personalizace, štítkování, vkládání letáčků atd.?
  • Postaráte se mi o kompletní celní řízení, včetně veškeré dokumentace?
  • Nabízíte slevy za přepravu?
  • Používáte bezpečnostní systémy ve vašem skladu?

Získejte přístup i k dalším otázkám. Udělejte už od začátku maximum pro to, aby byla spolupráce s logistickým odborníkem opravdu kvalitní, dlouhodobá a bez zbytečných nedorozumění nebo problémů. Dotazník je ke stažení zde.

STÁHNOUT DOTAZNÍK ZDE


alt


Jak se logisticky připravit na Vánoce

Vánoce jsou pomalu za dveřmi. Pro běžného občana nejkrásnější svátky v roce, pro e-shopy období zvýšené poptávky po jejich produktech, které jde ruku v ruce s nárůstem objednávek, ale i celkových příjmů.

Pro řadu e-shopů jsou ovšem Vánoce i obdobím stresu a obav, jak vše zvládnout. A právě logistika bývá jednou s nejčastěji skloňovaných oblastí. Poznáváte některou z následujících otázek?

  • Máme dostatečné skladové prostory pro naše produkty?
  • Stihneme vše odbavit tak, aby zboží dorazilo včas pod vánoční stromečky našich zákazníků?
  • Má náš dopravce dostatečné kapacity pro převoz všech zabalených objednávek?

Z výše uvedeného se nabízí důležitá otázka… Jak se logisticky připravit na nadcházející vánoční sezónu?

ČR: VÁNOCE 2020 V KOSTCE

Na úvod trochu statistiky. Velikost loňských „online“ Vánoc nejlépe charakterizují následující čísla:

KDY ZAČÍT S PŘÍPRAVOU NA VÁNOCE?

Na logistické limity Vánoc postupně naráží jak e-shopy, tak i dopravci nebo zákazníci. Proto za Skladon doporučujeme důkladnou logistickou přípravu. Kdy s ní začít? Pokud chcete prožít co „nejklidnější“ vrchol sezóny, začněte teď!

10 NAŠICH LOGISTICKÝCH DOPORUČENÍ

Při plánování Vánoc neexistuje pro e-shopy žádná univerzální metoda. Nicméně vám přinášíme 10 tipů, které vám pomohou minimalizovat možnost vzniku problémů během tohoto rušného období. Tipy, které vás nasměřují k dosahování maximálního potenciálu vašeho podnikání.

Co tedy udělat pro spokojenost vašich zákazníků? 

1. Kontaktujte předem své dodavatele

Stejně jako vy, tak i vaši dodavatelé se potřebují předzásobit a mít dostatek času na zpracování svých objednávek. Tím spíš v momentě, kdy se u nich plánuje vyšší odběr zboží nebo větší počet objednávek. Vytvořením neohlášené objednávky se tak vystavujete, kromě potenciálních časových prodlev v doručení zboží na váš sklad, riziku nedostatku zboží na skladě dodavatele.

Proto doporučujeme kontaktovat své dodavatele o zamýšlených objednávkách dopředu a zarezervovat si u nich předpokládané objemy.

2. Objednávejte své zboží v předstihu

V prvním kroku si zanalyzujte své historické prodeje jednotlivých SKU ze stejných / podobných časových období. Zohledněte meziroční prodejní trendy, chystané marketingové aktivity a další proměnné, které vám pomohou určit co nejpřesnější představu o množství produktů k objednání. Vytipujte si také své best sellery nebo produkty, jejichž prodej může ovlivnit prodej příbuzného produktu (tzv. cross selling). Detailnější informace o tom, jak objednávat zásoby vašich produktů, najdete v našem dalším článku o řízení skladových zásob.

Při stanovení termínu pro objednání zboží u dodavatele se orientujte podle vzájemné dohody (viz předešlý bod), jeho dodací lhůty a svých logistických kapacit. Pro nepředvídatelné případy doporučujeme mít v záloze další odpovídající dodavatele.

3. Pracujte se signálními hladinami zásob

Tento bod navazuje na předešlou analýzu potřeb. Pro jednotlivá SKU si systémově nastavte tzv. signální hladiny zásob (ROP), neboli množstevní hranice pro jednotlivé produkty. Při poklesu na jejich úroveň budete systémově informováni o potřebě opětovného objednání produktů u svého dodavatele. Pro období se zvýšenou poptávkou doporučujeme zvýšení těchto hodnot signálních hladin. Zvýšíte tak své tzv. pojistné zásoby u produktů, které budou pravděpodobně součástí objednávek během dodací lhůty nového zboží k vám na sklad.

alt


Ať už pracuje s pokročilejším skladovým systém (WMS) nebo technologicky založeným logistickým partnerem, jsou sledování zásob, nastavení signálních hladin a automatické notifikace / objednávání zboží u vašeho dodavatele cennými funkcemi.

Dále doporučujeme, oproti klidnějším měsícům, také zvýšení tzv. optimálních hladin dávek (ROQ), abyste pohodlně pokryli aktuální poptávku. Pod pojmem optimální velikost dávky si představte ideální množství produktů pro novou objednávku u dodavatele. Berte na vědomí, že správné řízení zásob má, mimo jiné, i pozitivní vliv na vaše cash flow.

4. Sjednoťte svůj tým

Buďte si jisti, že jsou jednotlivá oddělení vaší firmy informována o plánech na blížící se vrchol sezóny i o aktuálním dění. Nastavte si společný kalendář s tzv. akčními kroky, kdy minimalizujete riziko vzájemného nesouladu. Uvádějte do něj např. termíny pro vytvoření objednávek u dodavatelů, dokončení naskladnění zboží, nákup obalového a dalšího spotřebního materiálu, spuštění marketingových kampaní atp., včetně požadavků na personální zajištění.

Vyhnete se tak problémům spojených s neefektivním odbavováním objednávek nebo vyprodáním zásob, které jsou zapříčiněny nedostatečnou vnitrofiremní komunikací.

5. Objednejte „něco navíc“

Vánoce jsou radostným obdobím roku. Přizpůsobte tomu i své balení nebo obsah zásilky. K objednanému zboží přidejte drobná překvapení, která vašeho zákazníka potěší v momentě rozbalování balíčku. Pokud se rozhodnete pro nápaditý a recyklovatelný obal, tím lépe. Pozitivně tím zlepšíte svou zákaznickou zkušenost, která zvyšuje šanci pro budoucí návrat obslouženého zákazníka. Jinými slovy tím zvyšujete jeho celoživotní hodnotu (CLV).

6. Provádějte častější inventury

Pro hladký průběh předvánočního shonu je důležité mít přesné stavy zásob. Ať už pro samotné doobjednávání zboží u vašich dodavatelů nebo z důvodu snížení frekvence nepříjemných telefonátů ze strany zákazníků na váš zákaznický servis, kteří si své zboží například objednávali v domnění, že je skladem.

Proto před objednáváním zboží pro vánoční účely doporučujeme provést kompletní inventuru vašich zásob. Ideálně se zaměřte i na kontrolu kvality u problémových produktů, které jsou křehké, s datem trvanlivosti apod. Dále během zvýšeného prodeje doporučujeme provádět i častější částečnou kontrolu u zboží s vysokou obrátkou.

7. Plánujte s časovou rezervou

Murphyho zákony fungují vždy a spolehlivě. Proto všechny dobře nastavené plány počítají s možností vzniku nepředvídatelných událostí. Období Vánoc je hektické pro všechny zúčastněné strany, vaše zboží se může pozdržet u kteréhokoli článku vašeho e-commerce dodavatelského řetězce.

Předcházejte zbytečným problémům, které vznikají z důvodu špatného plánování. Začněte s vánoční přípravou ještě dnes.

8. Zaveďte systém pro řízení zásob

Přehled o toku vašeho zboží je jedním ze základních kamenů úspěšného podnikání. Ať už prodáváte přes jediný prodejní kanál nebo multichannel, používejte odpovídající nástroj pro řízení a evidenci vašeho hospodářství.

Pokud vaše podnikání roste, v určitý moment narazíte na potřebu zavedení skladového systému, který bude splňovat vaše rozšířené logistické požadavky. Jak jej vybrat? Pro začátek si stáhněte náš seznam základních vlastností, které by měl splňovat každý pokročilejší skladový software (WMS).

Hledáte způsob, jak se vyhnout vysoké vstupní investici, spojenou s pořízením WMS, a následným úsporám spojených s jeho optimalizací a údržbou? Variantou může být přechod k fulfillmentovému odborníkovi, který s takovým software již pracuje.

9. Zkvalitněte doručování objednávek s 3PL

Rychlost a přesnost v doručování zboží koncovým zákazníkům v dnešní době odděluje úspěšné e-shopy od neúspěšných. Pro vaše porovnání, průměrná přesnost ve vychystávání je u fulfillment společností 99,51 %.

Pokud hledáte způsob, jak urychlit doručování objednávek, doporučujeme spolupráci s větším počtem dopravců, kteří se vzájemně doplňují v nabízených produktech. Na problémy s jejich kapacitou mohou narazit, obzvlášť v obdobích prodejních špiček, jak malé e-shopy, tak i velcí fulfillment poskytovatelé, proto je dobré mít vždy v záloze náhradní řešení. Dalším způsobem, jak docílit rychlejšího doručení, je nastavení co nejpozdějších termínů pro svozy dopravců. Zajistíte si tak větší prostor pro odbavení později přijatých objednávek ještě tentýž den.

Pro dosažení co nejvyšší procentuální přesnosti a co nejrychlejších časů je důležitá efektivita v souvisejících intralogistických procesech. Vše začíná kvalitou příjmu zboží na sklad, na který navazují procesy vychystávání a balení.

Hledáte řešení, jak zpřesnit odbavování a zrychlit doručování svých zásilek v krátkém čase? Spojte se s fulfillmentovým odborníkem. Ve Skladonu jsme v posledním kvartále dosáhli v přesnosti ve vychystávání na 99,91 %. Dále našim klientům garantujeme odeslání přijatých objednávek do 12:00 ještě tentýž den, spolupracujeme s 20+ globálními i lokálními dopravci nebo díky umístění našeho skladu doručujeme objednávky hned do 4 zemí do druhého dne (režim D+1). Řešíte problémy s celním řízením? Nabízíme také zkušenost se zasíláním produktů do více než 160 zemí světa.

10. Reportujte pro příští rok

Kromě zvládání náporu stávajících Vánoc si také nastavte způsob reportingu, který následně použijete pro analýzu a přípravu na Vánoce následující. Ať už v souvislosti s dodavateli, dopravci, zaměstnanci, produkty, vybavením skladu, software apod. Zapisujte si nedostatky, dělejte si poznámky a mapujte možná vylepšení. V konečném důsledku tak odlehčíte svému nervovému systému.

SPOJTE SE S LOGISTICKÝM PROFESIONÁLEM

Už přemýšlíte nad tím, jak zvládnete letošní Vánoce? Nevíte, kde začít a máte obavy z toho, co vše bude potřeba stihnout? Nechcete znovu zažívat hektické dny, problémy s odbavováním objednávek nebo obstrukce na straně dopravců?

Kontaktujte nás! V našem skladu, o aktuální rozloze 10 000 m², je na vaše objednávky připraveno přes 40 kmenových zaměstnanců, které v případě potřeby doplňujeme z řad 80 zasmluvněných brigádníků. Jejich fungování je řízeno skladovým systémem, který tak, kromě přesného řízení zásob našich klientů, eliminuje chyby lidského charakteru. V našich flexibilních skladových prostorech máme nastaveny fulfillmentové procesy přesně pro potřeby e-commerce, díky čehož jsme schopni odbavit 3 000 objednávek za směnu, s možností nastavení vícesměnného provozu.

Zaměřte se na jiné oblasti svého podnikání, než je logistika, a snažte se maximálně naplnit svůj prodejní potenciál. Prožijte logisticky klidné Vánoce.

Jak se stanovuje cena outsourcingu logistiky? [video]

Kolik vlastně stojí outsourcing logistiky? Tak tuto otázku máme na talíři dnes a denně. Je vůbec možné nastavit pro všechny klienty jednotnou částku za 1 objednávku? Jak naši cenu ovlivňuje například kvalita dodávaného zboží na sklad nebo komplexnost logistických požadavků jednotlivých klientů?

Odpovědi najdete v rozhovoru s naším nejpovolanějším – spoluzakladatelem a CBO Patrikem Babincem. Jak jsme k cenotvorbě přistupovali, kde jsme při nastavování udělali chybu, v jakém rozmezí se pohybuje cena za naše služby nyní nebo jak s klienty komunikujeme změny?

Pusťte si naše poslední video na MladýPodnikatel.cz, které je plné praktických příkladů a tipů, jak v logistice ušetřit.

  • Respondent: Patrik Babinec
  • Datum: 24.8.2021
  • Délka: 27:14 min
  • Odkaz: zde

ÚRYVEK Z VIDEA

„Cena za naše služby se pohybuje v rozmezí od 30 do 150,- Kč na objednávku. Zlatý střed je kolem 50 – 60,- Kč. Do ceny zahrnujeme náklady spojené s příjmem zboží, skladováním, vychystáváním a balením zboží, vratkovou logistikou a veškerými dalšími napojenými službami, jako jsou služby account managerů nebo cutomer care oddělení, které komunikuje a řeší reklamace s dopravci. Dále platí, že čím více objednávek a čím jednodušší proces příjmu a balení je, tím více jsme schopni se dostávat spíše k té ceně 30,- Kč, popř. u některých rekordmanů i níže. Mají totiž perfektně zvládnutý svůj vlastní dodavatelský řetězec směrem do skladu.“

MOTTO VIDEA

„Pro skladníka na příjmu je logistické nebe, když dokáže zboží rychle přepočítat, překontrolovat, přijmout a rovnou zaskladnit do pozic.“

NA JAKÉ OTÁZKY PATRIK ODPOVÍDÁ?

  • Jak moc se outsourcing logistiky liší cenově? (00:49)
  • Jak jsme ve Skladonu přistupovali k cenotvorbě za naše služby? (2:05)
  • Udělali jsme při cenotvorbě outsourcingu logistiky chybu? (3:19)
  • Jak je možné změnit cenu služby u stávajících klientů? (4:18)
  • Jak postupujeme v případě stanovení ceny pro nový e-shop? (5:23)
  • Překvapujeme e-shopy při vstupní analýze po logistické stránce? (7:51)
  • Jakou má pro e-shopy přidanou hodnotu outsourcing logistiky? (9:27)
  • Proč je u některých e-shopů outsourcing logistiky dražší variantou? (12:14)
  • Co si Patrik představuje pod pojmem komplexita služby? (13:48)
  • Do jaké míry akceptujeme specifické požadavky klientů? (17:57)
  • Jaký typ klientů ve Skladonu primárně vyhledáváme? (19:12)
  • Budeme unifikovat služby pro své klienty? (20:35)
  • Jak může e-shop na outsourcingu logistiky ušetřit? (22:39)
  • V jakém rozmezí se pohybuje cena za outsourcing logistiky? (24:19)
  • Dokáže dát Patrik cenu 50,- Kč za objednávku do kontextu s vlastní logistikou? (25:37) 

PŘEHRÁT VIDEO ZDE

alt


Budování vlastní logistiky nebo outsourcing logistických procesů? [eBook]

Logistika je neoddělitelnou součástí každého e-shopu. Kvalita její procesů se výrazně podepisuje na úspěšnosti podnikání. Zvlášť v dnešní době, kdy je ze strany zákazníků kladen stále větší důraz na přesnost a rychlost v doručování zásilek nebo originalitu balení. Jak ze své logistiky udělat silnou konkurenční výhodu?

IN-HOUSE VS. OUTSOURCING?

Existují dva možné způsoby. Buď se rozhodnete pokračovat ve svém stávajícím řešení, které bude vyžadovat neustálou optimalizaci jednotlivých fulfillmentových procesů, popř. přizpůsobování se vašemu růstu. Postupně tak budete například narážet na zvýšené nároky a náklady spojené s pracovní silou, pronájmem dostatečně kapacitního skladu nebo investicemi do skladového systému (WMS) a dalšího fyzického vybavení skladu.

Druhou variantou je přechod k fulfillment odborníkovi, který je již svým fungováním přizpůsoben aktuálním potřebám e-commerce světa. Získáte tak na svou stranu partnera, který bude zodpovědný za kvalitu vaší logistiky, a vy se tak můžete zaměřit na jiné oblasti svého podnikání.

JAK SE ROZHODNOUT?

Rozhodnutí o tom, jestli logistiku řídit kompletně po vlastní ose i nadále nebo ji předat externímu partnerovi, není jednoduché. Naše doporučení zní: „Začněte analýzou svých logistických nákladů.“ Co vše do těchto nákladů zahrnout? Přečtěte si náš e-book, který vás krok po kroku navede za co nejpřesnějším výsledkem.

JAK SVÉ LOGISTICKÉ NÁKLADY POROVNAT S FULFILLMENT POSKYTOVATELEM?

V momentě výpočtu vašich celkových logistických nákladů jste také schopni zjistit cenu za 1 zásilku. Tedy cenu, kterou zaplatíte za odbavení a doručení objednávky koncovému zákazníkovi. A právě tato metrika je tou nejideálnější pro porovnání s možností logistického outsourcingu. 

Při porovnávání berte v potaz také další výhody, které fulfillment služba nabízí. Jsou za nimi veškeré investice, čas a další aktivity, které byste museli vynaložit pro optimalizaci vlastního řešení. Přičtěte slevy za dopravu, obalový materiál nebo fakt, že s fulfillment specialistou platíte pouze za prostor potřebný pro vaše zboží a za práci skladníků na vašich objednávkách.

Další informace, včetně praktických příkladů, najdete v našem e-booku, který je ke stažení zde.

STÁHNOUT E-BOOK ZDE


alt


Logistika e-shopu: Kdy objednávat zboží u svého dodavatele?

Optimální množství zboží skladem je výsledkem efektivního řízení skladových zásob. Odvíjí se od řady faktorů, včetně velikosti skladových prostor, poptávky koncových zákazníků nebo spolehlivosti a rychlosti dodavatelů. Najít střední cestu mezi nadměrným zásobováním a dostatečným množstvím zboží je komplexním úkolem pro každého logistika.

Jak tedy určit správný čas pro novou objednávku u dodavatele? Spousta e-shopů na tuto otázku odpovídá „v momentě, kdy dochází zboží na skladě“. Tato odpověď může být v obecné rovině správná, ale, asi jak tušíte, nedostatečná. V logistice se pro tento účel používá pojem signální hladina zásob nebo objednací úroveň. Jak tuto úroveň, která je pro každý produkt jedinečná, vypočítat? Jaké jsou přístupy a co vše ji může ovlivnit? Čtěte dále náš článek z cyklu řízení skladových zásob.

CO JE TO SIGNÁLNÍ HLADINA ZÁSOB?

Signální hladina zásob, z angličtiny ROP (Re-Order Point), je množstevní hranice konkrétního produktu, při jejímž dosažení je potřeba opětovně objednat zboží u dodavatele. Při výpočtu se bere v potaz tzv. rozšířená dodací lhůta, která začíná notifikací o potřebě objednání a končí doručením zboží do skladu e-shopu. Nastavením přesných signálních hladin se snižuje riziko vyprodání zásob daného produktu. A to i v momentě, kdy již e-shop čeká na doručení nového zboží.

Důležité je ještě podotknout, že je potřeba se signálními hladinami zásob pracovat v čase. Jejich hodnota se odvíjí od řady faktorů, např. od aktuální sezónnosti, popř. plánovaných marketingových akcí.

V ideálním případě je signální hladina zásob každého produktu definována ve skladovém systému (WMS), který vás automaticky upozorní na pokles množství produktů na / pod stanovenou úroveň, popř. je schopen automaticky vygenerovat novou objednávku u vašeho dodavatele. V souvislosti se signální hladinou zásob se také nabízí otázka, kolik produktů doobjednat. Odpověď najdete pod pojmem optimální velikost dávky (ROQ; Re-Order Quantity).

Důležitost signální hladiny (ROP) v systému doplňování zásob je viditelná z následujícího zjednodušeného schématu.

alt


JAK VYPOČÍTAT SIGNÁLNÍ HLADINU ZÁSOB

Existuje několik způsobů, jak signální hladinu zásob vypočítat. Za nás doporučujeme tento jednoduchý vzorec:

Signální hladina zásob (ks) = Poptávka během dodací lhůty (ks) + Pojistná zásoba (ks)

Aby bylo možné do vzorce doplnit přesná čísla, je potřeba vypočítat další dvě proměnné – poptávku během dodací lhůty a pojistnou zásobu. 

Poptávka během dodací lhůty

Dodací lhůta je počet dní od objednání produktů u vašeho výrobce / dodavatele až po jejich fyzického doručení na sklad e-shopu. Pro výpočet poptávky během dodací lhůty je potřeba tento počet dní vynásobit průměrným denním prodejem konkrétního produktu.

Vzorec pro výpočet poptávky během dodací lhůty tedy vypadá následovně:

Poptávka během dodací lhůty = Dodací lhůta (dny) * Průměrný denní prodej produktu (ks)

Pojistná zásoba

Představte si situaci, že jste již svému dodavateli odeslali novou objednávku, ale najednou se prodej objednaného produktu nepředvídatelně zvýšil, popř. na dodání zboží čekáte déle, než jste zvyklí. A vám hrozí vyprodání zásob. Tak přesně pro tyto případy se při nastavování signálních hladin zboží pracuje také s tzv. pojistnou zásobou. Ve zkratce se jedná o zboží „kdyby náhodou“.

Pojistná zásoba = (Maximální denní prodej produktu * Maximální dodací lhůta) – (Průměrný denní prodej produktu * Průměrná dodací lhůta)

Maximální i průměrné hodnoty, které do vzorce dosazujete, získáte z evidence prodejů za určitá časová období a z vlastní zkušenosti spolupráce s dodavatelem.

PROČ JE DŮLEŽITÁ PRÁCE SE SIGNÁLNÍMI HLADINAMI ZÁSOB?

Přesným nastavením jednotlivých signálních hladin odbouráváte starosti s vlastním řízením skladových zásob. Konkrétně dosáhnete na:

Snížení rizika vyprodání zásob

Pokud u jednotlivých produktů operujete s nízkými hladinami zásob, riskujete jejich vyprodání. Objednávky vašich zákazníků tak jsou opožděny, zrušeny nebo nejsou realizovány vůbec. Jinými slovy škodí vašemu podnikání, představují ušlý zisk nebo vedou k odchodu vašich zákazníků ke konkurenci. V každém případě negativně ovlivňují zákaznickou zkušenost s vaším e-shopem.

Nižší náklady

Snažte se své zboží skladovat efektivně, tzn. v ideálních hladinách zásob. Rychlejší a plynulejší fyzický tok zboží ve vašem skladu bude mít vždy pozitivní vliv na vaši rentabilitu, zisk a cash flow.

Zkvalitnění dodavatelského řetězce

Správné nastavení a práce se signálními hladinami zásob má pozitivní vliv na váš kompletní dodavatelský řetězec. Kvalita toku zboží se promítne nejen na trase „váš sklad – zákazník“. Včasná komunikace a doručení zboží na sklad je snem každého dodavatele, resp. e-shopu.

PŘESNOST DAT JAKO ZÁKLAD ÚSPĚŠNÉHO PODNIKÁNÍ

Vlastním stanovením signálních hladin zásob si odpovíte na otázku, kdy objednávat zboží u svých dodavatelů. Co víc, minimalizujete riziko jejich vyprodání. Zajistěte svým zákazníkům jistotu rychlého doručení objednaného zboží.

Primárním předpokladem pro nastavení ideálních signálních hladin zásob je přesný a aktuální přehled o svém skladovém hospodářství. Pro tyto potřeby vřele doporučujeme práci se skladovým systémem (WMS). Co vše by mělo být součástí tohoto software? Stáhněte si zdarma náš checklist.

Potřebujete poradit v oblasti řízení skladových zásob? Hledáte i další způsoby, jak zefektivnit svou logistiku a získat tak dostatek prostoru pro svůj podnikatelský růst? Neváhejte nás kontaktovat.

Jak se staví sklad? [video]

Jak už vyplývá z nadpisu, v dnešním videu se rozpovídal náš CLO Max Kovář o budování skladu. Dozvíte se, jak přemýšlet nad jeho lokalitou a jestli je vzdálenost od bydliště majitelů tím nejdůležitějším faktorem. Uděláte si přehled o tom, co by měly skladové prostory splňovat a na co si dát pozor při jejich výběru. Ve zkratce Max popíše, jak průběh budování skladu probíhal u nás a co bylo příčinou chyb, kterých jsme se dopustili.

Jak nad skladovými prostory komplexně přemýšlet? Kolik sklad stojí a co vše do ceny zahrnout? Jak přistupovat k náboru skladových zaměstnanců při logistickém růstu? Nebo jaká je vize Skladonu?

Pusťte si naše poslední video na portále MladýPodnikatel.cz.

  • Respondent: Max Kovář
  • Datum: 28.7.2021
  • Délka: 33:57 min
  • Odkaz: zde

ÚRYVEK Z VIDEA

„Rychlé namyšlení bez důkladné přípravy zpravidla vede k chybám. Mít myšlenku a rozhodnout se ji jít zrealizovat je to nejjednodušší. Většina si myslí, že nejvíce času zabere samotná realizace. Za mě ale 40-50 % při změně tvoří důkladná analýza, poté následuje zpracování dat a samotné návrhy řešení. Až následně je „pouze“ 10-20 % samotná realizace. Dobrý plán, který je detailně zohledněný a zoponenturovaný, je základem toho, aby člověk v konečném důsledku nenarazil a aby vykonaná práce nevyšla vniveč.“

MOTTO VIDEA

„Sklad je živý organismus, nejen nad jeho rozvržením je potřeba přemýšlet 2-3 kroky dopředu.“

NA JAKÉ OTÁZKY MAX ODPOVÍDÁ?

  • Kdy Max nastoupil do Skladonu? (00:47)
  • Vypovídá rozloha skladu o jeho kvalitě? (1:35)
  • Je sklad o rozloze 10 000 m² už velký sklad? (2:39)
  • Zažil Max první sklad Skladonu? (3:47)
  • Co musí splňovat prostory pro to, aby v nich vznikl dobrý sklad? (5:36)
  • Co znamenají 3 minuty pro příjezd HZS v hořícím skladu? (7:40)
  • Na co se zaměřit při výběru skladových prostor? (8:59)
  • Proč je důležitá lokalita skladu? (11:39)
  • Jak o lokalitě skladu přemýšlet? (13:35)
  • Kolik stojí sklad? (14:45)
  • Jak se vyvíjelo naše distribuční centrum v Mošnově? (17:42)
  • Mění se spolu se skladem i proces náboru pracovníků? (22:14)
  • Jaké je širší pojetí slova „sklad“? (24:10)
  • Jaké chyby jsme udělali při budování skladu? (26:18)
  • Co znamená myslet o 3 kroky napřed, jak se to dělá? (28:10)
  • Jaká je vize Skladonu? (30:56)

PŘEHRÁT VIDEO ZDE

alt


Spolupráce s EXPANDO – odborníkem na expanzi e-shopů přes marketplaces

Našim klientům se ve Skladonu neustále snažíme nabízet nové cesty pro jejich expanzi nejen do zahraničí. Dalším výsledkem je navázání spolupráce se společností EXPANDO, která usnadňuje prodej na tuzemských i zahraničních marketplaces. Za vším stojí vyvinutá aplikace EXPANDO APP, kterou mohou nově a naplno využívat také naši stávající klienti.

Pro co nejpřesnější představení aplikace EXPANDO APP a definování výhod jejího napojení na Skladon systém jsme poprosili toho nejpovolanějšího – Adama Kurzoka, zakladatele společnosti EXPANDO.


alt


CO VE ZKRATCE NABÍZÍ EXPANDO APP?

Jednoduché propojení dat z e-shopů na marketplaces a naopak, za pomocí chytrých integrací, na účetní, logistické nebo e-shopové platformy.

JAK EXPANDO APP A SKLADON SYSTÉM FUNGUJÍ V PRAXI?

Pomocí dokončeného propojení to zjednodušeně funguje tak, že EXPANDO APP automaticky zasílá objednávku do Skladon systému, který ji následně zpracovává. V momentě jejího odbavení zpětně aktualizujeme tracking number a skladové zásoby na konkrétním marketplace. Díky vzniklého propojení tak mohou klienti Skladonu rychle a bezstarostně nabízet přesná data na našem seznamu marketplaces.

PRO KOHO JE EXPANDO APP VHODNÁ?

EXPANDO APP je vhodná pro e-shopy, které chtějí expandovat do zahraničí a posunout své prodeje na další úroveň.

Velkou výhodu pak při expanzi mají e-shopy, které prodávají již zavedené produkty s EAN kódy. Díky nám rozšíří svou působnost na dalších marketplaces – prodávají velice rychle i nově naskladněné produkty.

Další výhodou EXPANDO APP je, že naši uživatelé spravují vše z jednoho místa.

Nyní takto pomáháme více než 500 klientům – od těch malých s několika produkty až po ty větší s obratem přesahující 1 miliardu korun ročně.

DO KOLIKA ZEMÍ VAŠI KLIENTI PRODÁVAJÍ SVÉ PRODUKTY? NA KTERÉ MARKETPLACES SE SPECIALIZUJETE?

Každý den stahujeme tisíce objednávek z pěti marketplaces do EXPANDO APP a naši klienti je expedují do více než 70 zemí z celého světa.

Hlavním marketplace z naší nabídky je Amazon. Jsme jednou z mála agentur s certifikací SPN Amazon, což znamená, že nás doporučuje na svých stránkách jako oficiální partnery.

Mezi naše další marketplaces patří Alza, Mall, eMag a Kaufland.de. V současné době pracujeme také na napojení nových, jako je například polské Allegro.

V ČEM JE EXPANDO APP JEDINEČNÁ V POROVNÁNÍ S KONKURENCÍ? PROČ BY SI MĚLI ZÁKAZNÍCI VYBRAT PRÁVĚ VAŠE ŘEŠENÍ?

Jsme jediní ve střední Evropě, kdo dokáže svým klientům poskytovat komplexní službu v rámci online prodejů.

EXPANDO funguje také jako agentura, to znamená, že e-shop nejenom napojíme, ale poskytujeme i další služby, jako je zákaznická podpora, poradenství apod. Důkazem úspěšnosti naší EXPANDO APP je fakt, že s většinou klientů fungujeme na bázi success fee.

Další z předností EXPANDO APP je také Autopricer™. Jedná se o software, který umí dynamicky měnit ceny prodávaných produktů podle aktuálního chování konkurence, cenu umí snížit i zvýšit. Klientům tak dokážeme „ušetřit“ nebo „vydělat“.

JAK PROBÍHÁ NAPOJENÍ NA EXPANDO APP? JE UŽIVATELSKY SNADNÉ?

Vše je velice jednoduché a rychlé. Na začátku se uživatel zaregistruje do naší EXPANDO APP. Poté připojí produktový feed s daty (.xml) a může začít prodávat.

Pokud má již vytvořené účty, může si buď sám nebo s naší asistencí připojovat nová marketplaces, pokud ne, rádi pomůžeme s jejich založením.

V případě, kdy se prodejce rozhodne pro cestu vlastního brandu, bez označení produktů EAN kódy, nabízíme rozsáhlé znalostní báze.

A konečně, díky společné integraci se Skladonem se expedice a předání trackingových čísel vytváří automaticky.

JAKÉ HLAVNÍ FUNKCE EXPANDO APP NABÍZÍ PO SPUŠTĚNÍ PRODEJE?

Naše EXPANDO APP umí listing formou párování EAN kódů, synchronizovat sklady a ceny (automaticky každou hodinu), vytváří přehledy objednávek a konkurence. Dále poskytuje reporting 24/7 a v neposlední řadě také generuje různé statistiky (detailní informace o prodejích, konkrétních zemích, nejprodávanějších produktech, jejich cenách apod.).

Kromě samotné EXPANDO APP nabízíme také aktivní práci na účtu za pomoci našich expertů, což doporučujeme zejména pro větší firmy, které mohou investovat stovky tisíc korun.


alt


JE MOŽNÉ SI EXPANDO APP VYZKOUŠET ZDARMA? ZA JAKÝCH PODMÍNEK A JAK SE PŘIHLÁSIT?

Ano, EXPANDO APP je možné si vyzkoušet na 30 dní zdarma.

Během této zkušební doby je k dispozici naše podpora, která poradí s jakýmkoli problémem na klientově cestě za expanzí.

MOHOU EXPANDO APP VYUŽÍVAT I NAŠI STÁVAJÍCÍ KLIENTI? JE MOŽNÉ NAPOJIT JEJICH E-SHOP?

Ano i to je možné. Vše se odvíjí od individuální konzultace s klienty.

KOLIK STOJÍ EXPANDO APP MĚSÍČNĚ?

Naše ceny jsou flexibilní a závislé na tom, jak rychle a kam se naši klienti rozhodnou expandovat. Propojení jednoho marketplace začíná již na 990 Kč za měsíc.

Více informací o cenách za naše služby najdete zde.

NA KOHO SE V PŘÍPADĚ ZÁJMU OBRÁTIT?

V případě zájmu neváhejte kontaktovat našeho experta na marketplaces Davida Cikánka na e-mailu david@expan.do.

Můžete také navštívit naše webové stránky, kde najdete nabídky za konzultace týkající se expanze e-shopů nebo napojení na marketplaces.

Novinky ze světa logistiky

Chci logistiku bez starostí!