Logistika, E-commerce, Vzdělávání

Budování vlastní logistiky nebo outsourcing logistických procesů?

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
19/08/2021
Budování vlastní logistiky nebo outsourcing logistických procesů?

Logistika je neoddělitelnou součástí každého e-shopu. Kvalita její procesů se výrazně podepisuje na úspěšnosti podnikání. Zvlášť v dnešní době, kdy je ze strany zákazníků kladen stále větší důraz na přesnost a rychlost v doručování zásilek nebo originalitu balení. Jak ze své logistiky udělat silnou konkurenční výhodu?

In-house vs. outsourcing?

Existují dva možné způsoby. Buď se rozhodnete pokračovat ve svém stávajícím řešení, které bude vyžadovat neustálou optimalizaci jednotlivých fulfillmentových procesů, popř. přizpůsobování se vašemu růstu. Postupně tak budete například narážet na zvýšené nároky a náklady spojené s pracovní silou, pronájmem dostatečně kapacitního skladu nebo investicemi do skladového systému (WMS) a dalšího fyzického vybavení skladu.

Druhou variantou je přechod k fulfillment odborníkovi, který je již svým fungováním přizpůsoben aktuálním potřebám e-commerce světa. Získáte tak na svou stranu partnera, který bude zodpovědný za kvalitu vaší logistiky, a vy se tak můžete zaměřit na jiné oblasti svého podnikání.

Jak se rozhodnout?

Rozhodnutí o tom, jestli logistiku řídit kompletně po vlastní ose i nadále nebo ji předat externímu partnerovi, není jednoduché. Naše doporučení zní: „Začněte analýzou svých logistických nákladů.“ Co vše do těchto nákladů zahrnout? Přečtěte si náš e-book, který vás krok po kroku navede za co nejpřesnějším výsledkem.

Jak své logistické náklady porovnat s fulfillment poskytovatelem?

V momentě výpočtu vašich celkových logistických nákladů jste také schopni zjistit cenu za 1 zásilku. Tedy cenu, kterou zaplatíte za odbavení a doručení objednávky koncovému zákazníkovi. A právě tato metrika je tou nejideálnější pro porovnání s možností logistického outsourcingu.

Při porovnávání berte v potaz také další výhody, které fulfillment služba nabízí. Jsou za nimi veškeré investice, čas a další aktivity, které byste museli vynaložit pro optimalizaci vlastního řešení. Přičtěte slevy za dopravu, obalový materiál nebo fakt, že s fulfillment specialistou platíte pouze za prostor potřebný pro vaše zboží a za práci skladníků na vašich objednávkách.

Další informace, včetně praktických příkladů, najdete v našem e-booku, který je ke stažení zde.

STÁHNOUT E-BOOK ZDE