E-commerce, Marketing

eCommerce BEERS: Neformální event nejen u piva

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
01/08/2022
eCommerce BEERS: Neformální event nejen u piva

Přirozenost, sdílení zkušeností, přátelská atmosféra a e-commerce. I takto by se dala shrnout komunitní akce eCommerce BEERS, která každý měsíc sdružuje českou e-commerce scénu.

Jak nápad vznikl, kdo za ním stojí a jaký směr akce v průběhu téměř jednoho roku nabrala? Nebo co je jejím cílem, jaká jsou pravidla účasti a v čem spočívá přidaná hodnota? Čtěte dále od samotných zakladatelů.

Za vším hledej pivo

Akce eCommerce BEERS vznikla, jak už název napovídá, u piva. U jednoho stolu se potkali pozdější spoluzakladatelé Alena Barnová z MARIELI a organizátorka konference Ženy v byznysu, Marek Duda z Retino a Patrik Babinec ze Skladonu. „S kluky jsme se tenkrát shodli, že v našem českém e-commerce rybníčku, který je značně různorodý, neexistuje pravidelná networkingová akce, na které by se mohl člověk nenuceně a napřímo vzdělávat a vzájemně inspirovat s kolegy z podobného businessu, nebo oborovými specialisty,“ nastiňuje Alena prvotní myšlenku k projektu. „V e-commerce se pohybuji již přes 7 let a ráda se neustále držím v obraze, dozvídám se o nových trendech a inovativních řešeních. Ideálně formou dialogu a v příjemné atmosféře. A právě proto jsme se rozhodli zorganizovat akci v podobném duchu. Akci s relevantními lidmi, se kterými si vzájemně a nenuceně vyměníme své zkušenosti.“

Slovo dalo slovo a v listopadu 2021 jsme už společně seděli na první eCommerce BEERS akci, na které nás doplnili kluci z mujkoberec.cz,“ pokračuje Marek. „Během akce jsme si u piva neformálně popovídali o tom, co kdo dělá, čemu zrovna čelí, z čeho má radost a naopak. A při této příležitosti jsme si chtěli vzájemně pomoci,“ vzpomíná Patrik. „Pamatuji si, že se během odpoledne narazilo na myšlenku, že když e-shopy nechodí na networkingové akce, tak se udržují v jakési vnitrofiremní bublině. Bublině, která brání dalšímu posunu v podnikání,“ navazuje Alena. „Tímto jsme se dostali do diskuze, jaký dát akci formát a jakým směrem ji dále rozvíjet,“ dodává Marek. „Výsledkem našeho brainstormingu byla vzájemná shoda, a sice pořádat akci pravidelně v první čtvrtky v měsíci a rozšířit komunitu o další zajímavé členy. Na další událost v naší pražské kanceláři, která se vedla ve vánoční atmosféře, tak už dorazilo více návštěvníků a od té doby jejich počet neustále organicky roste,“ doplňuje Patrik.

Z hospod do útrob firem

Postupně se také začala měnit místa konání. Původně bylo zamýšleno akce organizovat v lokálních hospodách a podnicích, nicméně, i na základě zpětné vazby a všeobecného zájmu návštěvníků, se dějiště začalo přesouvat do prostor zúčastněných firem. „Kromě ukrajinské hospody, kdy jsme chtěli alespoň symbolicky přispět vzniklé situaci, se eCommerce BEERS postupně konalo v Ecomailu a Legitas, ve skladu Grizly, u nás v Retino nebo v distribučním centru Skladonu,“ vyjmenovává Marek. Zejména akce v Retino byla, co se týče počtu účastníků, výjimečná. Dorazilo na ni přes 150 osobností z e-commerce, přičemž nechyběly ani její absolutní špičky. Vlastními slovy to popsal na svém blogu také André Kohout, návštěvník akce: „Můj červen začal ve velkém stylu. Z malé komunitní akce eCommerce BEERS pro cca 30 lidí jsem se ocitl na akci, kam přišlo zhruba 150 lidí. Za to dávám big up všem pořadatelům!

Jednotlivá setkání se stále snažíme držet v režimu „příjemné s užitečným“. Každá z aktuálně pořádajících firem, kdy se nám daří jejich prostory získávat organicky, má připravený svůj vlastní program. Na našich akcích se tak návštěvníci mohou těšit například na nejrůznější případové studie, panelové diskuze, prohlídky skladů, ochutnávky vlastních výrobků aj. Vše však v omezené míře, aby jádro akce zůstalo nezměněno – nenucený a uvolněný networking za účasti dobrého jídla a pití,“ zdůrazňuje Alena. „Plánujeme také čistě volnočasové aktivity, kdy se například srpnové vydání uskuteční na raftech při sjíždění Vltavy. Oproti jiným akcím se nebráníme také vyjet mimo pražský region, důkazem mohou být proběhlé akce v Olomouci nebo v Ostravě.“

Co bude dále?

Další směřování akce se vyvíjí stále dost agilně, sbíráme zpětnou vazbu od účastníků a k tomu přidáváme své vlastní vnímání. V každém případě chceme pokračovat v pozívání zkušenějších e-commerce mazáků z nejrůznějších odvětví a velikostí firem, protože každý může přispět svým vlastním pohledem. Chceme i nadále udržet rovnováhu mezi zástupci e-shopů a poskytovateli služeb, měsíční pravidelnost a proměnlivost programu i místa konání akce. Pouze tak jsme schopni udržet její přidanou hodnotu a exkluzivitu,“ nastiňuje pokračování eCommerce BEERS Patrik. „Zkráceně z akce nechceme dělat masivní tržiště,“ přidává Alena. „A v neposlední řadě komunitu dále budovat,“ doplňuje Marek.

Co se týče následujících událostí, zájem pořádat i účastnit se je veliký – pro 3 měsíce dopředu máme prostory již zarezervovány. Jak už říkala Alena, v srpnu plánujeme sjíždění Vltavy, v září a říjnu pak navštívíme další e-commerce firmy a navážeme tak na předchozí akce. Náš koncept je postavený na odborném programu a networkingu, proto mu uzpůsobujeme i místa konání a hosty,“ přibližuje Marek.

Jak se stát součástí ecommerce beers komunity

Registrace do eCommerce BEERS komunity je možná na stručné landing stránce ecommercebeers.com. Po registraci je poté uchazeči před konáním akce zaslán e-mail s přihlášením na následující akci. „Kapacita jednotlivých akcí se liší, proto nám přijde nejférovější systém postupné registrace lístků,“ poodkrývá Alena.

Závěrem…

Věříme v komunitu. Je zde větší a osobnější prostor k poznávání lidí se stejným mindsetem. A právě s těmito lidmi chceme trávit společně strávené dny, během kterých se vzájemně a přirozeně obohatíme,“ shodují se na závěr Alena, Marek i Patrik.