E-commerce, Marketing

Martin Pech (CSO, Upgates): Zahraniční prodej je oblast, ve které jsme utekli konkurenci

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
19/10/2022
Martin Pech (CSO, Upgates): Zahraniční prodej je oblast, ve které jsme utekli konkurenci

Bezkonkurenční e-shopový nástroj pro prodej do zahraničí, hluboké možnosti přizpůsobení ve vzhledu nebo veřejné API pro vlastní napojení. Toto jsou 3 hlavní důvody, proč se ryze česká e-shopová platforma Upgates těší rychle rostoucí oblibě.

Pro koho je primárně určena, jak dlouho trvá její kompletní proces spuštění, nebo jak vysoká a podle čeho se odvíjí finální cena? Čtěte dále rozhovor s Martinem Pechem, obchodním ředitelem Upgates.

Představte nám v kostce e-shopovou platformu Upgates. Jak dlouho působíte na českém trhu a jaké jsou vaše firemní vize?

Jsme platforma pro pronájem e-shopů. To znamená, že výměnou za měsíční poplatek v řádu od stokorun až po jednotky tisíc poskytujeme svým klientům platformu, která je těžištěm jejich internetového podnikání. Takto by se dala shrnout i naše vize. Ke startu online byznysu totiž není zapotřebí utrácet statisíce nebo miliony za e-shop na míru. Možnost nabízet své produkty na vlastním e-shopu tak zpřístupňujeme každému.

Na trhu jsme 12 let. Zkušeností s e-commerce segmentem jsme tedy nasbírali více než dost. Aktuálně u nás své e-shopy provozuje nebo připravuje více než 1 500 klientů a toto číslo rychle roste. Pro naše klienty vyvíjíme platformu, která je nejpokročilejší na českém trhu a nabízí jim nejvíce nástrojů pro jejich růst. A právě na neustále rostoucím čísle našich zákazníků jde vidět, že jdeme správným směrem.

Co se týče referencí, největší e-shopové giganty u nás nenajdete. Ti samozřejmě běží na vlastních řešeních. Přesto je ale pronájem e-shopu Upgates vhodný i pro internetové obchody s ročními obraty v řádech sta milionů ročně. Takových klientů máme několik. Stejně dobře ale Upgates poslouží i začínajícímu podnikateli, který ve volném čase rozjíždí svůj online byznys.

Pro koho je platforma Upgates vhodná, jaký je váš ideální profil zákazníka?

Díky množství pokročilých funkcí a automatizací je Upgates jako stvořený pro e-shopy střední velikosti, případně pro zavedené firmy, které chtějí jako vedlejší prodejní kanál zkusit také e-shop. Díky otevřenosti platformy a veřejnému API napojení není pro takové firmy problém napojit si Upgates na vlastní systémy a bez potíží zasadit online prodej do existujících interních procesů. Jak už jsem ale řekl v úvodu, Upgates perfektně poslouží i pro úplné podnikatelské začátky, kdy e-shoper bude využívat jen zlomek nabízených funkcí. Když pak podnikání vyroste, nemusí řešit změnu platformy. Upgates zkrátka poroste společně s ním. Pro představu přikládáme naši videoreferenci – eshop Granule Bardog.

PŘEHRÁT REFERENCI GRANULE BARDOG

Proč by měli provozovatelé e-shopů mít zájem svůj e-shop provozovat právě na Upgates? V čem jsou výhody vaší e-shop platformy oproti konkurentům?

Ty hlavní jsou tři. Jde o bezkonkurenční možnosti při prodeji do zahraničí, možnost přizpůsobení vzhledu e-shopu a veřejné API pro vlastní napojení. Díky posledně jmenovanému je možné si e-shop napojit na nejrůznější skladové, účetní nebo marketingové nástroje. Aktuálně evidujeme více než stovku hotových můstků. V případě, že e-shoper v našem katalogu doplňků nenajde ten, který potřebuje, může si právě díky veřejnému API nechat vytvořit nové napojení ve vlastní režii.

Mezi výhodami zmiňujete bezkonkurenční možnosti při prodeji do zahraničí? V čem konkrétně v této oblasti vynikáte?

Ano, právě zahraniční prodej je další oblast, ve které jsme utekli konkurenci. U Upgates totiž můžete už od 1 150 korun měsíčně provozovat zahraniční mutaci svého e-shopu, a to klidně na samostatné doméně. Zvláště v případě západoevropských trhů byste příliš nepochodili s doménou typu: mujeshop.cz/de. S Upgates není problém prodávat přímo na: mujeshop.de. Zákazníci tak ani nepoznají, že přišli na zahraniční e-shop. Multijazyčnost ale u nás znamená mnohem víc. V e-shopu můžete přesně určovat, které produkty a kategorie v jakých mutacích zobrazíte, stejně jako přizpůsobit daňové legislativní a účetní náležitosti. Zkrátka vše podstatné pro plnohodnotný zahraniční prodej.

Stejně tak je možné naši multijazyčnost využít ke správě více e-shopů v jednom jazyce z jedné administrace. Máme i klienty, kteří z jedné administrace spravují několik příbuzných e-shopů. Objednávky chodí z různých e-shopů, ale jejich vyřizování probíhá na jednom místě. To šetří nejen čas a nervy, ale také finance.

Proč by měly e-shopy věnovat pozornost své vizuální podobě? Jak velkou roli hraje při rozhodování zákazníka?

I tato oblast je pro nás nesmírně důležitá. Pronájem e-shopu, a to teď mluvím obecně, je zdaleka tím nejlepším způsobem, jak s internetovým prodejem začít. Typickým neduhem krabicových řešení je ale nevýraznost. Pronajímatelné platformy vám totiž ve valné většině případů dají k dispozici několik šablon, ze kterých si musíte vybrat. Změnit si můžete maximálně barvu. Tenhle fakt si stačí dát do souvislosti s tím, že dvě třetiny českých e-shopů běží na pronájmu. To znamená, že internetové obchody jsou zaměnitelné, fádní a vlastně i nudné.

V dnešní době, kdy o přízeň zákazníků na českém trhu soupeří téměř 50 tisíc e-shopů, je šeď průměru tou poslední hodnotou, o kterou byste měli stát. E-shop musí vyniknout a odlišit se od konkurence. U Upgates to je možné. Předchystanými šablonami to u nás jenom začíná. Díky modulu Designer si totiž e-shoper může vzhled svého obchodu dále přizpůsobit a vytvořit si tak skutečně unikátní obchod. Nejlepší na tom je, že to zvládne i úplný začátečník. Náš modul Designer navíc neustále vylepšujeme. Chceme, aby náš grafický konfigurátor nabídnul maximální možnosti vlastních úprav. Už teď je ale míra customizace u Upgates nevídaná.

Co dalšího je u vás možné v rámci customizace e-shopu?

Ano, Designerem to u nás nekončí. I ten má totiž své limity. Ty jsou naprosto dostačující pro většinu e-shoperů. Řešení ale máme i pro ty náročnější. Ještě nad Designerem totiž stojí Editor kódu. Díky tomu mohou e-shopy zasahovat přímo do HTML a vytvořit si vzhled e-shopu zcela podle svého. Zde už limity představuje jen šikovnost kodéra. K tomu je potřeba připomenout také už zmíněné veřejné API pro vlastní napojení. Do jisté míry lze také prostřednictvím vlastních polí přizpůsobit i administraci e-shopů.

Jaký je orientační časový rámec pro spuštění kompletního provozu e-shopu na Upgates?

Našim klientům standardně dáváme jeden měsíc zdarma. Během toho je i pro laika naprosto zvládnutelné svůj e-shop připravit ke spuštění. Zaznamenali jsme i rekordmany, kteří e-shopy spouštěli už druhý den po založení. Sami ale doporučujeme vyhradit si na stavbu e-shopu dostatek času, vše odladit a otestovat. Výjimkou ale u nás nejsou ani projekty, které se připravují déle než rok. Jde o klienty s vlastním designem e-shopu, kteří chtějí spouštět do detailu vychytané e-commerce projekty. Ať už to trvá den nebo rok, během přípravy je e-shop v testovacím režimu, jehož první měsíc poskytujeme zdarma. Když klient cítí, že je všechno připraveno, stačí vyplnit doménu, na kterou si e-shop přeje přesunout. Po nastavení nezbytných technických parametrů může začít prodávat.

Upgates a integrace: jaká je vaše firemní strategie a cenová politika?

Jak již bylo řečeno dříve, máme veřejné API a v současné době více než stovku hotových doplňků. Mezi novinky mimochodem patří třeba Skladon, na který jsme se velmi těšili. Chceme totiž svým klientům nabídnout napojení na spolehlivého fulfillment partnera. Žádné poplatky za API po našich klientech nechceme. Vždy je ale samozřejmě potřeba počítat s náklady na propojovanou službu. Někteří naši partneři zpoplatňují i nasazení samotného můstku. Vše je ale vždy transparentně uvedeno v našem katalogu doplňků.

Mnoho e-shoperů oceňuje naše napojení na účetní systémy Pohoda a Money S3, které umožňují efektivní propojení s nejpoužívanějšími ekonomickými softwary. Tato napojení si spravujeme sami a poskytujeme je našim klientům zdarma.

Podle čeho se odvíjí a kolik stojí provoz e-shopu na Upgates?

V našem ceníku se snažíme být co nejvíce transparentní. Nabízíme čtyři tarify, kde hlavní roli hraje maximální počet produktů. Náš nejlevnější tarif Bronze s 100 produkty vyjde na 450 korun měsíčně. V případě, že chce e-shop využívat více jazyků, je potřeba využít minimálně tarif Silver za 1 150 korun měsíčně. Nejdražší Platinum vyjde na 3 250 korun měsíčně a umožní takřka neomezené podnikání až s 50 tisíci produkty. Všechny funkce jsou vždy v ceně všech tarifů. Nejjednodušší bude podívat se přímo do našeho ceníku, kde je vše přehledně uvedené. E-shopy si u nás samozřejmě mohou zakládat i zájemci ze Slovenska a jiných zemí. Pro ty máme k dispozici ceník v eurech.

Existuje možnost plnohodnotné trial verze? Pokud ano, na jakou dobu a za jakých podmínek?

Každá naše trial verze je plnohodnotná. Klientům odemykáme vše, co potřebují ke startu e-shopu. Jen jeho ostré spuštění je podmíněno přechodem do placeného režimu.

Jaké novinky plánujete pro své klienty do budoucna? Chystáte se službu dále rozšiřovat?

Náš systém se snažíme neustále vylepšovat. Pracujeme na změnách v modulu Designer, aby umožnil mnohem větší rozsah úprav než dnes. Na základě podnětů našich e-shoperů přidáváme nové funkce a rozšiřujeme ekosystém kolem Upgates o další doplňky. Neustále samozřejmě musíme sledovat novinky v legislativní a daňové oblasti, abychom je mohli včas implementovat.

Na koho se obrátit v případě zájmu o spolupráci?

Ideální cestou, jak začít s Upgates, je založit si u nás testovací e-shop, kde si můžete vše vyzkoušet. Položit nám konkrétní dotazy můžete v chatu, přes telefon nebo skrze dotaz zaslaný technické podpoře. V neposlední řadě se každý zájemce může nezávazně přidat do naší facebookové poradny, kde si více než 2 tisíce členů den co den předává zkušenosti nejen s Upgates, ale také s každodenním řízením e-shopu.