E-commerce, Marketing

Retino: E-shopům nabízíme vývojově nejpokročilejší řešení vratkové logistiky

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
20/04/2023
Retino: E-shopům nabízíme vývojově nejpokročilejší řešení vratkové logistiky

Přehledný a spolehlivý online vratkový formulář, který si e-shop snadno implementuje přímo na svůj vlastní web. Řešení, které šetří čas i finance, obchodníky zbavuje starostí s reverzní logistikou a zákazníkům zjednodušuje online nakupování. To jsou hlavní specifika služby, kterou nabízí společnost Retino.

Čím se Retino liší od konkurenčních řešení, jak spolupráce s ním funguje v praxi a od čeho se odvíjí výsledná cena služby? To vše se dočtete v rozhovoru s Markem Dudou, obchodním a marketingovým ředitelem ve společnosti Retino.

Přehrát produktové video

Jak dlouho Retino na trhu působí a co bylo hlavní myšlenkou k jeho vzniku?

Retino vzniklo v roce 2017, a to s cílem zjednodušit a zefektivnit vratkový i reklamační proces pro obchodníky i samotné zákazníky. Podnikatelům tak pomáháme snižovat náklady spojené s reverzní logistikou i reklamacemi a jejich zákazníkům zároveň zkvalitňujeme celkovou zkušenost s online nakupováním prostřednictvím rychlé a pohodlné možnosti, jak nevyhovující zboží vrátit.

S čím vším Retino svým klientům pomáhá / co jim usnadňuje?

Zákazníci mohou prostřednictvím našeho online formuláře jednoduše a rychle vrátit zboží, které nevyhovuje jejich očekáváním, a obchodníci pak mohou tyto vratky a reklamace snadno a efektivně spravovat. Kromě evidence vráceného zboží je součástí procesu také možnost objednat si zpětnou dopravu či využít široké množství automatizací, které obchodníkům šetří čas. Retino tak svým klientům zajišťuje veškeré administrativní i výkonné operace, které jsou se zpětnými logistickými procesy spojeny.

Čím se Retino liší od konkurenčních řešení, respektive existuje v Česku nějaké takové?

Existuje několik menších řešení, nicméně Retino je z pohledu množství funkcí a integrací na oblíbené e-shopové platformy i další nástroje vývojově nejpokročilejší. Naší největší konkurencí je tak paradoxně kus papíru či tabulka v Excelu, ve které si stále řada obchodníků vratky eviduje.

V čem je Retino z pohledu zákazníka pokrokové oproti klasickému vratkovému procesu?

Zákazník nemusí nad ničím přemýšlet, což v případě běžné vratky rozhodně neplatí. Provedeme ho celým procesem, objedná si zpětnou dopravu a v ideálním případě pouze odnese zboží na nejbližší podací místo. Nemusí řešit, kam zboží poslat, nepotřebuje nic tisknout a zároveň se vyhne složitému vysvětlování a zařizování po e-mailu či telefonu.

Přehrát případovou studii: Grizly.cz

Kolik e-shopů momentálně služeb Retina využívá?

S naším řešením má zkušenosti více než 2 000 e-shopů, a to od těch úplně nejmenších až po velké značky. Využívají jej přitom i obchodníci, kteří nepůsobí primárně v online prostředí.

Jak vypadá ideální profil klienta?

Ideálním klientem je střední až velký e-shop působící v segmentu, kde je vyšší vratkovost zboží. Standardně se tak může jednat například o oblečení či obuv.

Existují určité parametry, které musí obchodník splňovat? Např. množství expedovaného zboží…?

Ne, žádné parametry nemáme, našich služeb může využívat jakýkoliv obchodník.

Proč je pro e-shop výhodné předat svou vratkovou logistiku do rukou Retina? Proč je kvalitní zpětná logistika stále důležitější?

Primárně z důvodu, že naše řešení obchodníkům šetří čas i peníze. Minimalizujeme veškerá rizika a dáváme obchodníkům prostor na to, aby se soustředili na další rozvoj svého byznysu. Kvalitní zpětná logistika zásadně ovlivňuje spokojenost zákazníka a při výběru e-shopu často bývá i klíčovým rozhodovacím faktorem.

Jak spolupráce s Retinem funguje?

Klient se jednoduše a zdarma zaregistruje u nás na webu. Do pár minut pak může mít na svém e-shopovém rozhraní vložený náš portál – tedy interaktivní formulář pro řešení vratek a reklamací.

Na jaká e-shopová řešení a aplikace máte napojení? Se kterými dopravci Retino spolupracuje?

Veškeré integrace, včetně dopravců, jsou zveřejněny a průběžně aktualizovány u nás na webu v sekci integrace.

Od čeho se odvíjí cena služby?

Cena služby se odvíjí od počtu případů, tedy od množství vratek. Obecně pak platí, že s vyšším počtem případů cena služby klesá.

Jak dlouho trvá onboardingový proces?

Délka onboarding procesu v mnohém záleží na aktuálním stavu, nicméně samotné nastavení služby a její zprovoznění může proběhnout opravdu velmi rychle. Navíc jsme připraveni kdykoliv nabídnout pomocnou ruku.

V kolika zemích aktuálně Retino zpětnou dopravu řeší?

Je to celkem 25 zemí.

Jaké výsledky používání Retina přináší klientům?

Jde především o výraznou úsporu času, peněz i zbytečného stresu. Pro více informací a reálné zkušenosti našich klientů se mohou obchodníci podívat na naše případové studie.

Certifikát „Bezproblémová reklamace“ – co pro jeho získání musí e-shop splnit?

Certifikát Bezproblémové reklamace získá e-shop, který má za poslední 3 měsíce zákaznické hodnocení ve vyřizování vrácení nebo reklamace zboží vyšší než 90 %.

Přehrát případovou studii: VýprodejPovlečení.cz

Jak to aktuálně vypadá s vývojem integrace na Skladon? V čem budou jeho výhody?

Klienti, kteří doposud využívali Retino a Skladon samostatně, mohou nyní data z obou těchto služeb jednoduše propojit. V případě přijetí vráceného zboží na sklad je tedy ihned aktualizován rovněž stav případu v Retinu. Integrace tak opět představuje významnou úsporu času a minimalizaci případných chyb.

Jaké nejzásadnější poznatky vám přinesl Velký test logistiky, jehož výsledky jsme letos společně zpracovávali?

Poznatků je celá řada, nicméně velkým překvapením bylo, jak velké mezery v komunikaci některé e-shopy mají. I mezi velkými hráči jsou pak významné rozdíly v kvalitě služeb a vratkových procesech, které jsou stále v mnoha případech zbytečně komplikované a mohou tak narušovat či snižovat kvalitu zákaznické zkušenosti.

Plánuje Retino pro své klienty do budoucna nějaké novinky?

Ano, novinek máme pro tento rok naplánovanou celou řadu. Rozhodně se tedy vyplatí sledovat náš web a sociální sítě, kde o všem s předstihem informujeme.

Jak se na Retino ideálně obrátit, pokud mám o službu zájem?

Pokud se chcete poradit s naším konzultantem, stačí vyplnit krátký formulář přímo u nás na webu. S radostí odpovíme na veškeré dotazy.