E-commerce, Marketing

Skladon fulfillment: Kompletní logistika pro Retailys klienty

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
01/07/2021
Skladon fulfillment: Kompletní logistika pro Retailys klienty

Hledáte efektivní a jednoduché řešení pro expanzi do zahraničí? Chcete se vyhnout lokálním překážkám a být schopni se rychle přizpůsobit specifikům cílového trhu? Plánujete své zboží prodávat na více e-shopech nebo prostřednictvím srovnávačů a globálních marketplaces?

Řešení na všechny tyto otázky nabízí Retailys, náš nově navázaný e-commerce partner. Díky jeho vyvinuté e-commerce omnichannel platformě se vyhnete zdlouhavému vývoji vlastního řešení a získáte možnost spravovat více e-shopů a dalších prodejních kanálů v jedné přehledné administraci.

Pro koho je vhodná služba Retailys

Službu Retailys využívají malí a střední online prodejci ale i výrobce, kteří se rozhodli pro prodej v zahraničí. „Firmy při expanzi postupně naráží na členitost a složitost jednotlivých evropských trhů. Musí se lokálně přizpůsobovat. V tomto momentě si uvědomí, že jim již nestačí stávající e-shopové řešení a začnou vyhledávat omnichannel, který vyřeší jejich specifické problémy. Tady přichází naše chvíle,“ nastiňuje potřeby trhu Petr Heller, CEO Retailys.

Řešení Retailys je vhodné konkrétně pro dva typy klientů. „Prvním příkladem je společnost, která expanduje do zahraničí a hledá možnost, jak mít více e-shopů s rozdílným front-endem podle zvyklostí daného trhu a napojením na různá tržiště a srovnávače. Druhým příkladem je firma s více e-shopy v ČR ale s rozdílným sortimentem produktů,“ doplňuje Alžběta Hrušková, product developer Retailys.

V portfoliu Retailys tak můžeme najít jak menší firmy s pár zaměstnanci, tak i velké obchodní řetězce.

Hlavní výhody platformy Retailys

Hlavní výhodou Retailys řešení je dostupnost jednotlivých e-shopů, srovnávačů i marketplaces klienta v jednom systému. „Díky našemu řešení se obchodník nemusí zvlášť přihlašovat do každé administrace e-shopu,“ podotýká Petr Heller. Další výhodu vidí v zaměření Retailys na problematiku lokalizace pro jednotlivé státy, kterému se klasické e-shopové řešení nevěnují. „Je velmi důležité být na lokální doméně, klasická doména .com nestačí. Vzpomeňte si, když sami nakupujete online… Většinou upřednostníte český e-shop před zahraničním. My zákazníkovi v zahraničí nabízíme takový nákupní zážitek, kdy mu zahraniční e-shop připadá jako lokální,“ doplňuje. „Dále bych rád ještě zmínil náš propracovaný systém DPH nebo rozšířený inventory management.

V čem se tedy Retailys liší od konkurence?

Ve způsobu zaměření na expanzi do zahraničí. „Domény typu myshop.cz/de nejsou primárně určeny pro expanzi, ale pro cizince žijící u nás. Pokud plánujete e-shop pro opravdovou expanzi, nestačí pouze překlad do cílového jazyka. Potřebujete vlastní řešení, které se přibližuje a přizpůsobuje specifikům konkrétního trhu. Mám tím na mysli například UX, platební metody, logistiku aj. Tohle je právě ten bod, kdy si nás zákazníci pletou s e-shopovým řešením, ve skutečnosti se ale jedná o 2 rozdílné systémy. E-shopové řešení je vhodné pro vytvoření 1 e-shopu pro 1 zemi, naopak naše omnichannel platforma umožňuje vytvářet online business pro celou Evropu,“ popisuje Alžběta Hrušková.

Expandujte do Evropy se spolehlivým partnerem

Retailys je aktuálně připraven na vstup do 22 zemí EU a klient není limitován množstvím kanálů. „Jeden náš obchodník vlastní například 13 e-shopů,“ poodkrývá Alžběta. „V případě poptávky s klientem předběžně konzultujeme jejich požadavky a připravujeme plán na míru. Dále od klienta přebíráme data z jeho současného řešení, která importujeme do Retailys a následně vytváříme jednotlivé prodejní kanály. Nakonec je klient v systému proškolen a má k dispozici helpdesk s naší podporou,“ představuje Petr průběh úvodní spolupráce. „Díky naší partnerské síti, do které nově patří i logistický odborník Skladon, jsme dále schopni zařídit veškeré doplňkové služby, jako jsou překlady, zákaznická linka, právní poradenství nebo právě logistiku a fulfillment,“ doplňuje.

Široká nabídka srovnávačů a marketplaces

Pro zvýšení tuzemských i zahraničních prodejů Retailys nabízí možnost prodeje na lokálních srovnávačích a online tržištích. V ČR má vyvinutá napojení na srovnávače Heureka.cz, Zboží.cz a Srovname.cz, z tržišť pak MALL Marketplace nebo Alza.cz. U německých sousedů mohou klienti své produkty prodávat na Kaufland.de, který je zde, po spojení s Real.de, jedním z největších a nejrychleji rostoucích tržišť, dále Amazon.de nebo Ebay.de. Ze srovnávačů nabízí Billinger.de a Idealo. Do dalšího výčtu patří tržiště Rozetka (Ukrajina), eMAG (Rumunsko, Maďarsko a Bulharsko), Allegro (Polsko) a srovnávače Árukereső (Maďarsko), Ceneo (Polsko) nebo Najnakup.cz (Slovensko).

Kromě srovnávačů a marketplaces je systém Retailys, na základě požadavků svých klientů, připraven na napojení celé řady dalších nástrojů a aplikací třetích stran, kompletní přehled naleznete zde. Díky masivnímu API je možné také propojení s cizími e-shop platformami a jejich doplňky, nicméně většina klientů postupně přechází, z výše uvedených výhod, k řešení Retailys.

Platforma Retailys: cena a kontakt

Naše cena se skládá ze dvou hlavních částí. Cena za implementaci je individuální dle velikosti a potřeb klienta. Druhá část se odvíjí od počtu prodejních kanálů, nahraných produktů a integrací třetích stran. V našem ceníku naleznete 3 typy expanze, které se pohybují od 2 500 do 20 000,- Kč měsíčně,“ uvádí Alžběta.

Případní zájemci mohou kontaktovat napřímo našeho obchodního managera Dušana Makrlíka, a to buď na telefonním čísle +420 602 688 109 nebo e-mail makrlik@retailys.com,“ uzavírá.

Expanze a logistika

S expanzí do zahraničí zákonitě souvisí zvýšené nároky na logistiku. Ať už do její velikosti nebo komplexnosti. Buďte na takový růst připraveni. Odbourejte starosti se skladovým personálem, prostorem a s dalšími povinnostmi, přeměňte své fixní náklady na variabilní, přesměrujte investice do jiných oblastí podnikání, ušetřete čas i energii na aktivity spojené s dalším růstem. Spojte se se spolehlivým logistickým odborníkem.

Ve Skladonu jsme personálně i prostorově připraveni na vaše vrcholy sezóny, procesně i vybavením uzpůsobeni k odesílání všech vašich objednávek do 24 hodin, a to za zvýhodněné ceny našich 20+ dopravců. Jsme otevřeni a flexibilně nastaveni vašim specifickým požadavkům pro příjem zboží na sklad, skladování, balení i zpětnou logistiku.

Naši klienti mají možnost také využívat klientskou aplikaci MySkladon, ve které získávají kompletní přehled o své logistice. Aktuální statusy objednávek, skladových zásob, přejímek, reklamací a vratek na jednom místě, na každém zařízení s připojením k internetu, 24/7.

Jsme připraveni eliminovat starosti s vaší logistikou a uvolnit vám ruce pro další oblasti podnikání, které přímo generují váš zisk.