Marketing

Skladon pomáhá: Dětský domov Hranice

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
15/12/2021
Skladon pomáhá: Dětský domov Hranice

Aktualizováno 15. 12. 2021 – Ve Skladonu jsme se na okamžik rozhodli opustit svět e-commerce, a to pro dobrou věc. Uspořádali jsme svou první veřejnou sbírku pro děti z Dětského domova Hranice. Za nápadem a organizací stojí naše HR manažerka Izabela Hozová, která do této dobročinné akce postupně zapojila naše zaměstnance, klienty i obchodní partnery.

Proč jsme se rozhodli k organizaci této dobročinné akce? Proč právě Dětský domov Hranice? Jak se můžete ke sbírce přidat? Přečtěte si rozhovor s naší hlavní organizátorkou.

Společnými silami se nám nakonec podařilo vybrat přes 100 000,- Kč a naplnit 4 palety věcnými dary, překvapením a potřebami pro každodenní využití.

Co tě přivedlo k nápadu uspořádat sbírku právě pro tento dětský domov?

Vše začalo v momentě, kdy moje kamarádka na Facebooku nasdílela příspěvek Dětského domova Hranice. Dočetla jsem se v něm, že potřebují finanční nebo materiální prostředky pro svůj každodenní provoz, zejména i kvůli blížící se zimě. Příspěvek mě zaujal a když jsem si dále procházela jejich profil, udělala jsem si svůj obrázek o tom, jak vypadá jejich příběh, jak tráví volný čas apod. Zjistila jsem, že Dětský domov Hranice je přesně ten typ zařízení, který se snaží dělat „věci navíc“ a zpestřit tím životy svých dětí. Když k tomu připočtu své osobní důvody, vztah k dětem a charitativní účel, nebylo na co čekat.

Jaký způsob jsi zvolila pro uspořádání sbírky a proč?

Sbírku jsem se rozhodla založit přes Donio Dobro, což je internetový portál zaměřený na dobročinné sbírky různého charakteru. Zaujal mě především jeho formát. Ten nabízí možnost cílené sbírky, pro konkrétní organizaci. Máme tak jistotu, že veškeré vybrané peníze budou bezezbytku předány vytipovanému zařízení.“

Jak jsi s organizací sbírky postupovala dále?

Svůj nápad jsem sdělila našemu řediteli logistiky Maxovi Kovářovi, který následně přišel s nápadem přistoupit ke sbírce hromadně, ať se náš plánovaný skutek dostane do co největších rozměrů. Na tomto základě jsme se dohodli, že postupně oslovíme naše kamarády, zaměstnance, klienty, partnery a další společnosti sídlící v našem areálu.“

Co je cílem sbírky?

Primárním cílem sbírky je jednoduše udělat těmto dětem radost. Dát jim dárek, případně pokrýt potřeby, které jim dětský domov nedokáže z vlastních zdrojů zajistit.“

Jaký je stávající stav sbírky?

Za sebe musím říct, že jsem se sbírkou zatím maximálně spokojena. O aktuální výši vybraných financí se můžete přesvědčit na tomto odkazu, nicméně daleko více máme vybráno v materiální části sbírky. Nechci být zatím konkrétní z důvodu překvapení dětí z domova, nicméně již nyní se nám povedlo, díky intervenci našich zaměstnanců, naplnit 2 palety věcnými dary. Ke sbírce se navíc postavili velmi zodpovědně někteří z našich klientů, již nyní řešíme příjem produktů z jejich aktuálních nabídek. A v neposlední řadě máme přislíbený výrazný finanční obnos od developera našeho areálu.“

Plynou z navázaného partnerství pro děti ještě jiné benefity?

Ano, interně a následně s ředitelkou dětského domova paní Mgr. Radkou Šulákovou jsme se shodli, že nabídka brigády v našem distribučním centru může být pro některé z dětí dobrým začátkem pracovní kariéry.“

Jak můžou čtenáři přispět?

Nejjednodušším způsobem je udělat tři kliknutí na zmíněném portále Donio Dobro a přispět finančně. Popřípadě samozřejmě pokud by čtenáři do sbírky rádi přispěli věcnými dary, tak ať mě neváhají kontaktovat na e-mailu izabela.hozova@skladon.cz, kde se spolu dohodneme na převzetí a následném předání do rukou dětského domova. Když jde o děti, neznám v komunikaci limity 🙂.“

O pár slov ke sbírce jsme poprosili také ředitelku dětského domova hranice paní Mgr. Radku Šulákovou a její zástupkyni paní Mrg. Kristínu Vaňkovou

„Pro spoustu lidí je náš dětský domov neviditelným. Jsme tak nesmírně rádi, že nás firma Skladon oslovila s nabídkou pomoci právě našim dětem. Zaměstnance Skladonu vnímám jako lidi s obrovským srdcem a odhodláním, doslova nám došla slova. Pro nás je neskutečný dar potkávat se s lidmi, kteří chtějí pomáhat a zpříjemňovat dětství těm, kteří neměli to štěstí jej prožít v rodině.

Peníze ze Skladon sbírky použijeme na činnosti, které jsou pro většinu z nás standardem, nikoli však pro děti žijící v dětských domovech. Ať už se jedná o letní tábory, návštěvu kina, nákup oblečení, výlety aj.

Skladonu tímto velmi děkujeme a jsme poctěni tím, že si nás všiml.“

Výsledek charitativní akce [aktualizováno]

V polovině prosince nám nastal očekávaný den D a sice předání nashromážděných financí i věcných darů. Nakonec se nám, s přispěním všech zúčastněných, podařilo přesáhnout naše vlastní očekávání. S výrazným přispěním developera našeho distrubučního centra společností Consens Investmets a příspěvky našich zaměstnanců a přátel jsme se zastavili na částce 100 800,- Kč.

„Jsem moc ráda, že jsme tímto darem dokázali zajistit dětem nejen kouzelné Vánoce. Mimo jiné bude částka použita například na uspořádání letního tábora, zaplacení volnočasových aktivit a dalších příjemných zážitků,“ shrnuje Izabela.

Akce zahrnovala také svou materiální část. S výraznou součinností našich zaměstnanců, doplněnou o zástupce z našich partnerů, jsme měli tu čest předat 4 naplněné palety, které obsahovaly jak dětské oblečení, tak i obuv, kosmetiku, hračky, knížky nebo ekologické doplňky do kuchyně. Tyto dary pokryjí nejen vánoční překvapení, ale také aktuální individuální potřeby.

„Moc děkuji našim klientům, zejména společnostem Skinners a zKokosu. Srdce na pravém místě ukázali také zaměstnanci z Kilpi, asistentka jednatele společnosti paní Eva Kořistková dokonce zorganizovala vlastní vnitrofiremní sbírku. Ruku k dílu přidal také soused z našeho logistického areálu – společnost Rhenus. Jsem moc ráda, že se nám společně podařilo vykouzlit úsměvy na tvářích dětí, které to skutečně potřebují,“ pokračuje Izabela.

„Celkový průběh akce mě, a jsem si jistá že také všechny mé kolegy, inspiroval, naplnil pozitivní energií a navedl na myšlenku opakování takovýchto sbírek i v budoucnu. Již nyní přemýšlíme o tom, komu uděláme radost příští rok. Doslova nám s jídlem vzrostla chuť,“ uzavírá.